Jdi na obsah Jdi na menu
 


Druhá část o úpravách

Tak a je tu milejší pasáž o doplňcích a úpravách Nubiry. Zmiňoval jsem se, že jsem vybíral auto i s ohledem na výbavu abych už nic nemusel dokupovat (po zkušennostech s Feldou). Takže to nebude nic dlouhýho, zato tu bude víc fotek.
Jako první jsem pořídil teploměr ukazující vnitřní a vnější teplotu. Má paměť na nejvyšší a nejnižší hodnoty a osvětlení ze zapalovače. Ten jsem dal do kaslíku pod rádiem a čidlo protáhnul ven do levýho ohu předního nárazníku.

Obyčejnej vzhled volantu se brzy okoukal takže jsem si logo Daewoo, kolečko kolem loga a dva horizontální pruhy nabarvil značkovačem na stříbrno. Eding drží parádně, asi by šla použít modelářská barva a štěteček. Myslim, že to vzthledu volantu dost pomohlo. Skoro současně s tim jsem stejně upravil i řadící schéma na řadící páce. Kupodivu se zatim ani neošoupalo a to řadim celkem často :-)

Obrazek Obrazek
Původní vzhled volantu a moje úprava

Obrazek
Řadící schéma

Potom následoval panel pod rádio. Ve škodovce mi nechali zadarmo záslepku, kterou maji auta bez rádia. Vyndal jsem kaslík pod rádiem a dal tam tu záslepku. Do ní jsem vybrousil přesnou díru na teploměr a ten do ní zapustil. Současně s tim jsem si udělal vyhřejvání sedačky. Stačí takovej ten potah s konektorem do zásuvky zapalovače. A když už jsem byl v tom kutění, podsvětlení teplměru jsem přiletoval přímo na konektor zapalovače a výřev sedačky přez přepínač taky. Přepínač na výhřev sedačky jsem zapustil do panýlku vedle teploměru. Smůla je, že ty šmejdský vyhřejvaný potahy vydržej, max. 2 zimy a rozlámou se. Takže už mam druhej a ten už sem nepřipojoval napřímo přez vypínač ale zase ho zastrkuju do zásuvky zapalovače.

Obrazek
Panel s teploměrem a vypínačem výhřevu sedačky

Po zkušennostech z feldy jsem chtěl vyzkoušet sportovní vzduchovej filtr. Tam celkem pomoh. Samotná vložka se do Nubiry/Lacettiho nedělá takže jsem pořídil konusovej. Je to univerzál, pro motory s nějakym rozsahem výkonu do 100 kW. Cena kolem 1000-1200 Kč je ucházející, včetně spousty redukcí podle průměru sání. Montáž nebyl moc problém, stačilo vyndat horní kryt airboxu, vyndat filtr a konus napojit přez nějakou trubku k sání motoru. Použil sem novodurovou od známýho instalatéra. Výsledek byl jenom u zvuku. Na výkon to vliv nemělo. Motor byl kapku víc slyšet (i když neřval) a při akceleraci se ozývalo mlasknutí podle přepínání dýlky sání. Hezkej efekt ale ten zvuk mi tak nějak vadil. Přece jenom už spíš vyznávam tižší motory a pohodlí. A k tomu mi ta hlasitost a ten chraplavější jakoby kovovej zvuk vadil. Takže konus je ve sklepě a najel na Soptíkovi odhadem 5 tis km.

Obrazek Obrazek
Takhle nějak to vypadalo v motorovym prostoru

Při jedný servisce mi nabídli, že mi vyměněj loga Daewoo za Chevrolet, za nějakej pakatel. Nebylo moc nad čim přemejšlet. Možná to někdo odsuzuje ale já mam snad racionální důvody. Logo Daewoo se mi nelíbí, prakticky ten paskvil neumim ani namalovat. Zato kříž Chevy je podle mně nejhezčí automobilový logo vůbec. Pak jde taky o to, že Nubira 3 je vlastně úplně jinej model, než předchozí 2 generace Nubiry. Plně vyvinutá u GM v evropě. Změna názvu na Lacetti a oprostění se od původních Daewoo modelů byla podle mně ze strany automobilky nutnost. Prostě jsem radši, když je Soptík spojovanej s Lacettim než s Nubirou. Co jsem si všimnul, po změně názvu na Chevrolet snad všichni prodejci přeznačily skladový Nubiry na Chevrolet. Mimochodem v německu je sedan a kombík pořád Nubira, Lacetti je jenom 5 dvéřovej HB i když všechno je to Chevrolet.

Obrazek Obrazek
Čumáček a prdelka

Pak vyvstala trapná situace s logem Daewoo na volantu. To mi trvalo celkem dlouho, než jsem se odhodlal a rozhoupal ke změně. Nejdřív jsem z netu stáhnul logo kříž v dostatečnym rozlišení a začal poměřovat a tisknout různý velikosti. Původní myšlenka byla logo vytisknout a polaminovat. A pak ho zapustit do volantu. Měl sem vytisklej plnej papír křížů a ještě jeden, kterej jsem polaminoval. Smůla byla, že jsem je udělal na přesnej rozměr kruhu uprostřed. Na ten vnější, jak mam stříbrnou obroučku. Logo Daewoo jsem odřezal a obrousil, co to šlo. Ale logo skoro nešlo napasovat, aby to nevypadalo blbě. Taže to dopadlo papírovym logem s vnějšim průměrem až ke stříbrnýmu kolečku. Bylo prakticky rovný, uprostřed podepřený vypoulenim volantu. Přilepil jsem ho Herkulesem a vyteklý zbytky lepidla šly odloupnout ostrym nožíkem. Papír mi pořád moc neseděl, navíc bylo logo moc velký a přišel jsem o to zkosený vybrání uvnitř. Takže papír šel za nějakou dobu pryč. Z fotek je snad patrný, co myslim. Začlo zase měření a polaminovaný kolečka jsem zmenšil na velikost vnitřního perůměru místa na volantu. Ještě jsem ubrousil místo původního loga. Ale prostředek byl pořád moc vypouklej. Víc brousit už to nejde, takže jsem začal přemejšlet o podepření loga na kraji vnitřního kruhu. Natočil a nalepil jsem tam 2 závity provázku, zase pomoh Herkules. Po zaschnutí už logo sedlo dovnitř a bylo podepřený uprostřed vypoulenim a provázkem kolem dokola. Nalepil jsem ho, přimáčk víčkem od spreje, který na to sedlo přesně a zajistil přez noc 2 silnejma gumičkama. Výsledek je snad dobrej.

Obrazek
První "papírovej" mezistupeň

Obrazek
A finální výsledek s polaminovanym zapuštěnym logem

No a poslední doplněk nesmí chybět - maskot Krtek. Ten přední má i pruhovanou čepičku na zimu (používam jako signalizaci zimní/letní pneu), zadní větší zase řve když se zmáčkne. Vepředu na palubce zase pomoh Herkules, vzadu oboustranná lepící páska.

Obrazek Obrazek

Zpět na opravy

Krtek

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář