Jdi na obsah Jdi na menu
 


Povinné ručení 2012

19. 2. 2012

Letos jsem si celkem užil jednu, pro motoristu celkem běžnou, záležitost. Koho by napadlo že zaplatit povinné ručení a zůstat u pojišťovny, kde mám auto 5 let, bude zpestřeno měsícem mailování, telefonování, dohadování.... Schválně nebudu uvádět u jaké pojišťovny máme obě pojistky (tj i havarijní) na Sparka. Podotýkám že to je litrák, takže nejnižší sazba. Nikdy jsem s nim neboural, takže i bonus by měl být maximální. Tuhle událost neberu jako podvod, tragédii nebo tak něco, spíš jako záležitost čistě pro pobavení jak to může taky vypadat v našem pseudokapitalismu :-) Abych začal od začátku co se letos událo.
Někdy v půlce ledna mi přišel jako každý rok dopis, ve kterém mi pojišťovna sděluje výši platby povinného ručení na další období. To je od 21.2 na další rok. V dopise stálo, že jsem dosáhnul dalších 5% bonusu, tedy už celkem 25% a že cena bude 2436 kč. Na chlup stejně jako před rokem. Tady byla asi moje jediná chyba, že jsem se neozval hned, že s cenou nesouhlasim. Bral jsem totiž částku jako překlep nebo jako částku bez zahrnutého bonusu.
Po asi 14 dnech mi dorazila faktůra na zaplacení obou pojistek, zelená karta a složenka na obě pojistky dohromady. Havarijní pojistka byla nepatrně nižší než vloni ale povinné ručení (dále PR) stejné. V minulosti jsem podobnou situaci řešil návštěvou pobočky a ve vší slušnosti jsme se dohodli na nižší ceně. Tentokrát jsem zvolil email. Napsal jsem na infolinku, že se mi cena nelíbí a že je zvláštní platit každý rok s větším bonusem vyšší částky. Taky že prozatim nic platit nebudu, určitě se jedná o omyl v pojiš'tovně. Napsal jsem jim číslo smlouvy, moje jméno a adresu. Prakticky jsem počítal že mi sdělí že jsem prošvihnul 6týdenní lhůtu na vypovězení pojistky a basta. Legrace byla že mi jako odpověď přišlo sdělení, že pro ověření chtějí i moje rodné číslo, jinak mi žádné informace nesdělí :-) Ještě pro urychlení jednání mám zadat svůj kontaktní email případně telefon. Obojí maji ve smlouvě ale budiž...
A tady začaly první zmatky. Soukromé maily se mi totiž přeposílají do práce, když nejsem doma. To byl i tenhle případ a já odepisoval z práce. Nicméně jako kontaktní email jsem uváděl můj soukromý domů. Bohužel pani úřednice umí kliknout na odpovědět takže bleskovou odpověď jsem se dočetl až 2. den v práci. Stálo v ní něco jako že se v roce XY zvyšovaly limity plnění na 35/35 milionů a že je mrzí moje nepokojenost a ještě pár plků okolo. Ale vypadalo to na hodně vstřícné jednání. Tak jsem odpověděl jestli je nějaká cesta dostat se na rozumnou cenu nebo se mám jít zase rozčilovat na pobočku jako v předchozích letech. Ještě jsem připomněl, že můj kontaktní email je ten domů, ať píšou na něj, že pracovní si doma nepřečtu ale soukromé kdekoliv.
Bylo to 1. února a jak jsem později zjistil, zase do práce mi psala pani "infolinková" že mi tedy zavolají jestli souhlasí můj kontaktní telefon. Cestou z práce mi totiž někdo volal z pojišťovny že to se mnou chtějí řešit, že jsem údajně nespokojený atd. Tak jsem se omluvil, odkázal je na pozdější dobu až budu doma a budu mít po ruce alespoň číslo smlouvy nebo tak něco. OK, domluveno zavoláme v 15h.
Doma jsem zatim vyhrabal a připravil si podklady. Předpisy úhrad PR z minulých let, na internetu jsem si na povinné ručení.com vyjel, kolik bych platil u stejné pojišťovny (i u dalších) jako nový zákazník, cvičně jsem seřval manželku a děcko (tady kecam, jenom jsem je připravil že asi budu vztekle řvát v pracovně) a čekal na zavolání.
Infolinka zavolala v 15:23, asi čekali jestli vystydnu. Paní zněla moc ochotně nejlepší bude když přepíšu rozhovor tak nějak, jak probíhal:

 

Pojišťovna(P): Dobrý den, bla, bla, bla, prý nejste spokojený s cenou PR na letošní rok
Krtek(K): Ne nejsem, s větším bonusem chcete platit stejně jako vloni
P: Ano, došlo k navyšování nákladů, plnění více škodných událostí atd.
K: Já nebourám, já vás nic navíc nestál a nevidim důvod doplácet na cizí.
P: Chápu vás, můžeme vám nabídnout slevu ve výši X% takže byste platil 2100 kč, vyhovue vám to ?
K: OK ale jak koukám v předpisu k platbě je ještě částka 196 Kč, co to je ?
P: Máte tam připojištění dětské autosedačky, to je extravýhoda bla, bla bla, to bych určitě nerušila.
K: Jo, už si vzpomínam, to rušit určitě nechci takže celková cena po slevě s timhle připojištěnim je kolik ?
P: Celkem tedy 2376 Kč
K: Slyšíte se ? Vy mi nabízíte slevu celých 60 korun za rok ?
P: Hmm levněji to ale asi nepůjde...
K: Já se nechci rozčilovat ale koukám na web a jako nový klient bych u vás měl PR za 1860 kč a to pomíjim, že jste jedna z nejdražších pojišťoven.
P: A na jakých stránkách jste to viděl ? My totiž asi ani online PR nesjednáváme.
K: Na www.povinné-ručení.com a to si uvědomuju že krom pojišťovny na tom vydělává ještě zprostředkovatel...
P: Hmm, to jsou ale makléři a ti můžou dát úplně jiné ceny...
K: To je mi jedno vloni nebo kdy jsem šel na pobočku a taky šlo vypovědět smlouvu kdykoliv
P: Počkejte, já se podívám... máte u nás ještě havarijní pojištění...
K: A ještě taky druhý auto...
P: No když to spočtu dohromady a dáme na to další slevu X%, vyšlo by PR na 1890 kč, (dost nejistě a tázavě) to by vám už vyhovovalo ?
K: Takže s tim připojištěnim autosedačky je to kolik ?
P: 2086 Kč
K: OK to už beru
(pani by snad smlouvala a podbízela se dál ale už mi jí i bylo líto)
P: Dobrá jenom potřebuju od Vás podepsat dodatek ke smlouvě. Nic se pro vás nemění akorát vám pošlu papír, který musíte podepsat a poslat mi ho nazpátek. Pak to tu zaneseme do smlouvy a budete paltit míň. Tu novou částku budete mít v dodatku ale pošlete to co nejdřív aby se to všechno stihlo do 21.2. Nic zatím neplaťte dostanete nové platební údaje
K: OK pošlete to mailem, zítra to dám na poštu a je to.

 

Tim bylo vyjednávání skončeno a já doufal, že budu mít pokoj. Možná to byl začátek, možná mají v pojišťovně spiknutí nebo sabotéry.
Během pár minut mi přišel dodatek ke smlouvě - vytisknout, podepsat, poslat poštou nazpátek. Vytisk jsem, podepsal a zeptal se mailem jestli bych to mohl naskenovat a poslat nazpátek hned. To bylo ve středu 1.2.2012. Hned ve čtvrtek ráno jsem doporučeně odeslal dodatek ke smlouvě a čekal co bude.
V pondělí odpověď na email že to skenrem a mailem nepůjde, neva stejně už je odesláno ale ta jejich flexibilita :-)
U dodatku je zvláštní, že jsem prý využil 6 týdenní lhůtu k vypovězení pojistky ale obě strany máme zájem na zachování dobrých vztahů a pokračování stávajících smluv takže jsme se dohodli na těch dalších slevách. No zajímavej přístup, díky za něj.
13.2 jsem našel ve schránce dopis od pojišťovny, paráda ! Máme tu nový předpis PR. No a nemáme... Místo toho dorazil nový předpis na havarijní pojistku se stejnou částkou s novými údaji o VS a čísle účtu. Zvláštní, havarijku jsem neřešil a teď tohle. Tak volám zase na infolinku jak si to mám vysvětlit:

 

K: Dobrý den mám ten a ten problém, situace je ta a ta.
P: Ano to je vpořádku, doteď jste měl obě pojistky dohromady ale tím, že se vám mění PR, oddělili jsme od ní havarijní pojistku a budete to platit zvlášť.
K: A to jako napořád či co ? A jak to je s tim PR teď ?
P: Ne jenom letos, příští rok už budete platit zase obojí dohromady. Kouknu se vám na to PR.... Ano váš dodatek ke smlouvě dorazil, je to předáno specialistům ale ve smlouvě to ještě nemáte, určitě vám co nejdříve pošleme nový předpis pro platbu PR.
K: A co teda s tim původnim předpisem kde bylo PR a havarijka dohromady ? Tam jsou úplně jiný údaje, to můžu vyhodit ?
P: Ano tento předpis už neplatí.
K: A nejde to poslat ihned mailem až to ti specialisti zanesou do smlouvy, ať se to nezdržuje ?
P: Bohužel tyto dokumenty posíláme pouze poštou.
K: OK, díky chápu, stačilo, naschle

 

No a do pátku 17.2. dorazil z pojišťovny akorát zase dodatek ke smlouvě, tentokrát kopie s podpisem a razítkem pro mně. Ale předpis PR s novou částkou prostě ne. Tak jsem zase zavolal na infolinku kde je zádrhel a jak to vypadá.

 

K: Dobrý den, rád bych zalatil PR ale nemám šanci, ještě mi nedorazily platební údaje. Smlouva XY, řešilo se to a to tak a tak.
P: Ano koukám vám na to.... no měl byste obdržet poštou předpis PR, poslaný byl asi včera.
K: No ale já to musim asi nejdýl v pondělí zaplatit když mam od úterka další období, ne ?
P: Ano, no jestli chcete, můžu vám poslat platební údaje mailem ať se nezdržujeme.
K: Hmm najednou to jde... jasně pošlete, díky nashle.

 

Za pár minut už mám maila s údajema k platbě.... a voalááááá částka k platbě 5549 Kč, tudíž to co na úplnym začátku za obě pojistky dohromady ! Tak zase telefon, infolinka...

K: dobrý den, jsem ten a ten, před pár minutama jsme se dohodli a někdo mi poslal blbost
P: omlouvám se pošlu vám platební údaje znovu

No tentokrát už to dorazilo SNAD dobře. Částka 2086 kč včetně připojištění dětské autosedačky. Jestli někdo v pojišťovně nezvoral variabilní symbol nebo číslo účtu, snad nebudu mít možnost poznat. Takže jsem hned v pátek dal 2 příkazy na zapalcení PR a havarijní pojistky a čekam že v pondělí dorazí poštou to samý co přišlo napodruhý emailem.

Abych to shrnul, ušetřil jsem 350 Kč a užil si srandy kopec. Musim se pochválit, že ani jednou jsem na telefonu nezved na nikoho hlas, asi už začínm otupovat a smiřovat se s všeobecným chaosem. Chyba se může stát ale tohle mi přapadalo jako něco extra. Sám pro sebe to beru jako historku pro pobavení než k naštvání, to možná ten začátek když jsem viděl první částku ceny PR. Jsem zvědavý, co mně čeká za rok, předběžně si dávam cíl dostat obě pojistky dohromady pod 5 tisíc :-)

Krtek

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář