Jdi na obsah Jdi na menu
 


Nubira / Lacetti - Opravy a úpravy

29. 6. 2007

Tak další článek bude o úpravách a opravách, který jsem absolvoval s Nubirou/Lacettim.

Nejdřív začnu tim horšim, což byly nutný opravy. Vůbec by mně nenapadlo, že něco budu řešit, když koupim nový auto, ale člověk míní, Soptík mění :-( První oprava byla dá se říct i úpravou. Protože jsem nechtěl origo rádio, který dává Daewoo, objednal sem auto bez rádia (čimž jsem přišel i o ovládání na volantu). ISO konektory jsou standard, takže jsem neočekával problémy... No a ty přišly hned při první snaze o instalaci. Rádio Kenwood co jsem pořídil páslo do Feldy bez problémů, i v jinejch autech páslo dobře. Krom toho k němu byl jakejsi redukční rámeček. Jenže do Nubiry to prostě nešlo... Konektor jsem zapojil a pohoda. Jenže mechanicky soudruzi z jižní koreje asi něco zvorali. Bez redukčního rámečku bylo rádio v díře "kapku" dost volný. S rámečkem se tam zas nedalo nacpat vůbec. Půl dne jsem laboroval, rozebral ten stříbrnej plast kolem rádia a nic.. Takže jsem zajel do prodejny, kde mi rádio zadarmo namontovali. Nicméně, musim zmínit, že jsem z dílny slyšel zvuky brusky a kladiva (?). Vyndavat už jsem ho nikdy nezkoušel. Možná ho mam neukradnutelný.
Celkem brzy (snad během tejdne ?) začlo zlobit kolečko na přepínání směru foukání topení. Pravá krajní poloha nešla přepnout vůbec a levá byla předposlední. Prostě se to o jednu polohu šouplo doleva. Příčina bylo vytržený lanko z toho překlapávacího mechanizmu v palubce. Už sem se tim zaobíral v článku o zkušennostech po 2,5 letech, tak to tady zkrátim. Nejdřív jsem lanko nasadil nazpět, to vydrželo chvilku, pár dní. Příště jsem zajel do servisu, kde udělali asi to samý. Nakonec, když to bylo potřetí jsem bovden nacpal do tý plastový packy kleštěma a zakáp vteřinovym lepidlem. Od tý doby je klid a topení funguje. I když mam pocit, že by mohlo rozdělovat vzduch líp. Když mam polohu jenom na tělo, trošku to fouká i na nohy, což je nemilý v létě při zaplý klimě a pantoflích. Na druhý straně zase při maximu na okna, jde trošku vzduchu i z výdechů na tělo.
Už od začátku jsem měl volant natočenej v nulový poloze kapku doleva (nezapomínam se o tom často zmiňovat). Při první servisce to údajně srovnali geometrií... výsledek = 0. Vydržel sem s tim jezdit a nadávat (fakt jsem si nezvyk) kolem 67 tis km. Pak jsem se rozhoupal a vyrazil do Prahy do servisu ke kámošovi z Daewooclubu. PetrM to geometrií konečně srovnal, za což mu patří kromě finanční odměny muj nehynoucí vděk. Při tý příležitosti, když byla Nubira nahoře na rampě jsme objevili 2 zdroje pazvuků. Jednak byl úplně urezlej takovej šusplech, co bejvá mezi podlahou a vejfukouvou trubkou. Vetšina lidí ho stejně bez náhrady vyhazuje, když urezne a rachotí.
Druhá věc byly urezlý držáky lanovodů k zadnim brzdám. Proto lanka k brzdám tloukly o podlahu při přejezdu nerovností. To mi naštěstí přivařili při servisce v 75 tis. km. Jsem zvědavej, jak dlouho to vydrží. Mít přístup někam na rampu, asi bych to vyřešil novym držákem z plastu přišroubovanym v podlaze místo původního kovovýho.
Pak 2 reklamace benzínovýho čerpadla ve zhruba 30 tis km a 50 tis km. Aktuálně mam přez 81 tis km najeto, takže mam čerpadlo rekordmana. Podrobnějš jsem to rozebral minule, nechci se k tomu vracet a zas bejt naštvanej. Jenom v tý souvislosti mi nějakej mechanik (PetrM?) řikal, že Daewroolet má 2 dodavatele čerpadel, z čehož jeden je klump a odchází.
Během zimy 2005/06 se mi celkem často, při přepínání na plyn po ránu, rozsvěcela kontrolka Chceck. Pokaždý když to při přepnutí škublo. Chcek se rozblikal a zůstal svítit. Pokaždý pak stačilo 3x nastartovat a kontrolka se nerozsvítila. To trvalo tak nějak 2 měsíce až jednou Chcek začal svítit a nezhasnul. Zajel jsem do servisu, kde na diagnostice vysondovali chyby hlášený z EGR ventilu. Prej běžná závada. Vynulování a zas asi měsíc klid. Příště mi při nulování řídící jednotky ten EGR ventil i vyčistili a vydrželo to něco přez rok. Nedavno se ale rozsvítil zase. A za úplně jiný situace. Jezdil sem asi 2 dni po dálnici úsporně a klidně, kolem 90-110 km/h bez velkýho vytáčení a najednou se Check uprostřed jízdy rozsvítil. Zase servis, vynulování, samosebně EGR ventil. Stojí 4050 Kč + půl hodiny výměna. Až to udělá Soptík znova, tak pořídim ten ventil novej. Ovšem reference jsou takový, že to pomůže tak na 20-30 tis. km, pak se zanese a Checkuje zase grrrr. U Matesů to řešej jinym programem v řídící jednotce, kterej jí otupí. Samotná výměna EGR ventilu nepomůže. Předpokládam, že roztáhnou nějaký tolerance. Jenom by mně zajímalo, čim se ten EGR ventil zanese, když LPG nekarbonuje a benzín čerpam jenom Shell V-Power, posledně dokonce Racing.
Nakonec jsem si nechal svoje oblíbený žárovky H7. Palubní napětí 14,7V je standard, servis nehodlá nic řešit. Zkoušel sem žárovky v cenách od 60 do 350 Kč s nulovym výsledkem. Osram, Elta, Philips, nebo Kauflandovky..... jedna jak druhá. Když jsem měnil jubilejní 20 kousek (grrr), rozhod jsem se potupně zajít do škodofky pro ty jejich proslulý odporový kabely do Fabií. Stojí kousek ca 112 Kč. Na jedný straně jsou nožový kontakty do patice na kabelu, na drhý je patice na žárovku. Jak primitivní, leč účinné. Montáž zvládně i blbec. Je to vlastně obyčejnej prodlužovák. Namontovaný to bylo za 5 minut i s vyndánim světel. Bohužel sem neměl po ruce multimetr, takže jsem nezměřil odpor těch kabelů. Zatim to vypadá, že na svítivost nemaj vliv. Nubira svítí zhruba pořád stejně. Podle tabulek, co jsem našel na netu, nemá drobný snížení napětí/proudu velkej vliv na svícení ale na životnost obrovskou. Tak doufam, že je trablum s H7kama konec. Prozatim se neraduju, uvidíme časem.

Obrazek Obrazek

 

Ta lepší část - úpravy

Tak začátkem října 07 sem absolvoval výměnu vadného EGR ventilu. Check už nesvítí, jinak žádná změna. Cena byla 4300 kč ve značkovém serivsu, zabralo to zhruba 30 minut.

edit: 28.2.2008

Tak nevim jestli si ze mně ten Soptík už dělá srandu nebo to myslí vážně. V úterý sem byl v Praze pro další počítač (holt uchylka, no). Jak tak hledam místo k zaparkování (sídliště Chodov, auta stojej ve 2-3 řadách vedle sebe včetně chodníků!), přejíždim příčněj práh a najednou cink. Povidam, zas nějakej harant hází šutry po autech, snad mi neodřel dveře. Fakt to znělo jako štěrk do dveří u řidiče. Ovšem co to bylo sem zjistil až když zastavim, vystoupim a chci zamknout. Zámek nikde ! On z ničehoš nic zapad úplně dovnitř do dveří ! Teď tam mam jenom díru. A díky tomu, že mam sice centrál ale ne dálkáč tak je zamykání taky sranda. Nejde zastrčit kolíček u řidiče aby se nezabouchly klíče vevnitř (dobrej nápad) takže musim zavřít u řidiče, otevřít zadní dveře, zatlačit kolíček u řidiče, čimš se zamkne celej Soptík a zavřít zadní dveře. Odemykat zase musim od spolujezdce a vytahnout kolíček u řidiče kterej odemkne celý auto.
Je zajímavý že to bylo najednou. Bez jakýhokoliv varování. Nikdo se mi do auta asi nedobejval, to by bylo vidět nějaký poškození kolmem zámku.
V sobotu jedu teda do servisu ať řeknou co s tim, tak sem zvědavej... jo a taky nas...j

edit 3.3.08: Takže opraveno. opravdu jenom upadnul šroub co držel kliku dveří a zámek. Teď sem zvedavej, jakej další šroub se samovolně po pár letech povolí a upadne. Spravila to půlhodina v servise a 200 kč

Tak 1.6.2008 další nepříjemnost - zasekla se pravá zadní brzda. Mechanik v servisu mně při 90tis prohlídce upozorňoval že mně to čeká. Nastalo to skoro přesně v 95 tis km. Zasek se brzdič. Začalo to strašně vrzat a destička přitlačená trvale na kotouč způsobila že se "ofrézoval" během týdne asi 2mm do hloubky ! Krom kvlínení se kolo i strašně hřálo takže se nedalo prakticky jezdit na delší trasy.
Oprava byla zase v autorizovaném servisu. Spočívala v kompletní výměně brzdiče, destičky a kotouče. pro jistotu na obou kolech protože levá strana by to asi začala dělat brzy taky. Koncová cena - 11 200 Kč Takže tahle opice žere banány 1. exportní jakosti.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář