Jdi na obsah Jdi na menu
 


Daewoo Nubira 3 - Chevrolet Lacetti po 2,5 letech a 62 800 km

2. 6. 2007

Další muj starší článek původem z Nubira / Lacetti klubu

Jelikož si muj minulej článek o Nubiře přečetlo dost lidí a zajímaji je zkušennosti s mym "prvokouskem" po dleší době, už dlouho se chystam napsat nějaký zhodnocení s odstupem času. Snad odpovim timhle článkem na všechny dotazy, co mi přišly mailem a v diskuzích.

Tak Nubiru jsem kupoval 20.11 2003, aktuálně mam najeto 62 800 km. Neodpustim si poznámku, jak s náma, co jsme měli tu odvahu a koupili novinku Daewoo/GM vy....i. Ona se Nubira 3 vyráběla asi tak půl roku a pak je to Lacetti sedan. U něj je dost změn a díky uvedení "novýho" modelu se podle mýho názoru stává podstatně levnější atyp. Zatim auto plní to podstatný co má - tj. jezdí a dá se s nim zastavit :-)

Začnu jízdníma vlastnostma. Ty se za celou dobu prakticky nezměnily. Čim dál víc si uvědomuju, že je to auto vhodný na dálnice a široký rovný cesty. Do města a na krátký pojížďky bych řek skoro nevhodný. Dřív jsem dojížděl 100 km do práce po silnici 1. třídy ve 4-5 lidech, posledních půl roku dojíždim 8km a je znát, že to autu vyložene něprospívá. Samá klikatá zatáčka, krátký rovinky, brždění, rozjezdy... Jízdní vlastnosti dooost nejistý. Sice je to lepší, než Felda, co jsem měl dřív ale na Oktávku 1 to asi zdaleka nemá. Rychlejš a sportovnějš se dá fakt jezdit jenom někde. Při prudkym dobržďování do zatáček, případně akceleraci v zatáčkách je to někdy mazec :-) Párkrát už jsem si v duchu typoval, jesti ustřelí dřív předek, nebo zadek. Cestou do práce mam serpentinu, kde je od náklaďáků asi 100m zvlněnej povrch. Je to z mírnýho kopce a pokaždý je průjezd zážitek. Co jezdim víc sám a bez nákladu tak zjišťuju, jak auto poskakuje a drncá. Nejlepší bylo, když jsem byl plně naloženej, to se pak Nubira krásně pohupovala a seděla jak přišitá. Holt je asi dělaná na větší zatížení. Prostě, jízdní vlastnosti jsou dostačující ale na nějaký divočení to neni. Sám za sebe mluví i fakt, že s Feldou jsem se sžil asi po roce (a to jsem tehdá jezdil míň) a s Nubirou mi připadá, že se furt učim jezdit a čekam, co bude. Jo a za celou dobu se nic na jízdních vlastnostech nezměnilo, takže bude podvozek ai dost trvanlivej. I když jsem projel cca 5 děr, že jsem měl strach, co jsem urval, tak se nic nestalo. Vypadá to teda odolně. V zimě je akortát nějak moc na ráně protože se k tlumičum a kdo ví kam dostávaj často kusy ledu z podběhů. Nejednou mě vyděsily pazvuku nebo vibrace ať už při brždění nebo při jízdě. Často to byl led někde v tlumičích, u kotoučů nebo nevim kde.

Bohužel vzhledem, k tomu že nejezdim nijak akčně aby mi pískaly gumy, tak mi připadá, že se pneumatiky až moooc rychle sjížděj. Na letních Michelin pilot exalto jsem najel 33 240 km a pneuservis mi je ani nevydal, když jsem je napodzim z auta sundaval. Prostě jsou z nich slicky ! Zimní Matadorky MP58 dojedu letos a na podzim koupim nový. Maji najeto 29 260 km ale vzorek má sotva 2mm. Tak se modlim aby už nebyla zima a i tak jsem letos musel jezdit hodně opatrně. Bohužel jak jsem psal minule, nestandardní rozměr 195/55 R15, znamená podstatně vyšší cenu. Některýmu kolegovi řekli v jeho servise, že tam může dát vejšku 65 (nebo 60?) co měl z oktáfky... no dát je tam moh akorát drhly v podběhách :-(( Koukal jsem na neljevnější pneu v našem rozměru a jsou to nějaký od Avonu. No, mladá od nich má komplet xift, ale že bych to musel mít na autě...

Teď bych popsal pár drobnejch závad vyřešenejch svépomocí. Minule jsem psal, že tapecírunk v kufru je tak na ozdobu. Potvrzeno, časem kolem děr pro výměnu zadních žárovek prasknul asi na 2 místech. Asi do něj ťuknul náklad. Vyřešil jsem to podlepenim z vnitřní strany a vypadá to zatim gut. Pak se mi hned zezačátku vyvlíklo lanko u topení. Bylo od ovladače poloh, kam má funět. Prvně jsem si vlez pod palubku. Mam na to polohu "stojka". Sedačka max. dozadu, člověk se postaví na hlavu případně ramena, zadek má na opěradle a nohy přehozený přez opěrku hlavy dozadu. Pak má volný ruce a vidí odspodu pod palubku. Takže prvně jsem lanko zase nasadil do ovladače. Byla vytržená koncovka na bovdenu, taková ta, co dělá dýlku bovdenu. Podruhý (během tejdne) jsem to řešil v servisu. Udělali asi to samý a prej že to budou muset objednat nový. Nic se nedělo a při třetim vypadnutim jsem vzal vteřinový lepidlo, kápnul na kraj bužírky, kleštěma jí nacpal do toho mechanizmu co hejbe topenim a 2 roky to drží a funguje.

Bohužel auto má pár pazvuků. Od začátku kapku vrzne palubka, nevim čim to, možná chybí takový ty záklapky kolem stříbrnýho středu. Ten se vyndaval při instalaci rádia a mně i servisu jich pokaždý pár upadlo. To ale neni nic moc tragédie. V létě jsem zpozoroval nějaký kovový jako by spínání z venku. Někdo to svádí na klimu, je to slyšet do auta jenom ve městě, při otevřenejch oknech. Ale dělá to ať je klima seplá nebo vyplá. Pokaždý když brzdim motorem nebo se dostává z klidu do záběru. Asi nějakej silentblok nebo tak něco. V kabině mi začlo napodzim něco klapat. Je to vzadu vpravo a ani mechanik v servisu to nedokázal identifikovat. Možná zámek nebo mechanizmus u sklápění zadních sedaček nebo v kufru. Až bude líp, necham se zavřít s baterkou do kufru a budu to zkoumat za jízdy zevnitř. Klape to celkem dost při přejezdu nerovností. Když je zima a mráz, tak se v kabině všechno krásně ztiší :-)

Další kapitola jsou moje oblíbený žárovky :-))) Zatim jsem měnil 13 žárovek H7 na potkávačky a 7 bezpaticovejch na obrysovky. Servis mi radil otevřít světla, aby se líp chladily ale je to úplně jedno. Zkoušel jsem všechny možný žárovky od kauflandovek za 50 kč (zázrak sehnat ale udělal jsem si zásobu) až po Osramky za 300 kč. Žádná nevydržela ani 2 měsíce... Řešení asi neexistuje. Měřil jsem napětí z alternátoru a je to kolem 14,7V i při volnoběhu. Prej je to normální. Vypadá to že Daewroolet používá vyšší napětí, stejně jako Ford. Ještě k těm žárovkám... s novym autem jsem chtěl sadu náhradních žárovek. Chtěli za ní snad 350-400 kč. To jsem nadával jak špaček. Tak mi jí k novýmu autu dali zadarmo. Je na ní napsáno sada Nubira/Evanda. Bohužel asi ani jedna z těch žárovek nepasuje do mýho auta. H7 ani ta bezpaticová 5W na obrysovky tam neni. Jsem akorát zvědavej co to napětí dělá s baterkou. Ještě bych podotknul že při výměně nejde poslouchat manuál. Kraviny jako odšroubujte víčko, vytáhněte kabel si můžou nechat od cesty. Prvně jsem musel vlevo vyndat škatuli se vzduchovym filtrem a vpravo baterku a řídící jednotku. Prostě světla musej při výměně žárovky ven.

Zažil sem bohužel 2 reklamace včetně odtahu. Nevim, jak to je se zárukou vy mym případě. Prodejce řikal, že LPG na ní nemá vliv a že je normálně 3 roky a 100 tis km. Jinde na netu jsem se dozvěděl, že je možný, že mi nebude uznaná kvůli nestandardnímu palivu. Takže jednou ráno jsem slyšel divný vrčení jako by zezadu zpod auta. Pak jsem jsem zastavil při nakládáni kolegy. Okouk jsem auto zvenku abych slyšel odkud to jde. Pak jsem to chcípnul a bylo hotovo. Svítil check, motor ani netočil a nic. Na tacháči 30 776 km. Tak jsem volal na nějakou tu asistenci. Poslali nejbližší odtahovku, ta u mně byla do půl hodiny. Odvezli mně k nejbližšímu servisu, což byl muj, kde jsem auto kupoval. Jenže to bylo v 5:30 ráno, tak jsem čekal na otevření do 9 hodin. Koukli na diagnostiku, kde to hlásilo jenom EGR ventil. Prej běžná závada. No, tim to nebylo. Dali mi náhradní auto (Feldu, co jim do dneška stojí na bazaru). Asi během 2-3 dní to bylo opravený, Odešlo mi totiž benzínový čerpadlo. Oprava, odtah a náhradní auto, všechno zadarmo. Nedá se na nic stěžovat (i když jsem se těšil, že si prubnu pár dní Matesa). Pak jsem zase ocenil, jaká je Nubira auto poroti Feldě 1.6. Druhej odtah jsem měl asi za půl roku, při stavu počitadla 50 368 km. To bylo pro změnu odpoledne cestou z práce. No cestou... sednu, startuju a nic. Svítí check, a nic. Minule mi řikali v servise ať volam rovnou jim, že maji taky odtahovku. Tak jsem volal rovnou jim. No a po telefonu jsem měnil relátka a nic. Tak mi poslali odtah. To bylo někdy ve 14:30 jenže odtahováka měli kdo ví kde. Ve 20h už tam byl, zase jsme auto naložili, mně vysadili doma a pokračoval do servisu. Bohužel už pro mně náhradní auto nebylo, prej maj jediný a to je půjčený. Felda stojí na bazaru furt.... zas to bylo čerpadlo, tentokrát to trvalo skoro tejden, muselo se objednat někde v maďarsku. Prej se díly na reklamace objednávaj jinde než na normální servis. Zase odtah a oprava zadarmo akorát jsem jezdil tejden do práce autobusem a posádka 4 lidí, co na mně byli závislí taky. 1 cesta autem trvala 40 minut, autobusem hodinu a půl. Jo a stejně jsem musel před tim odtahem volat na nějakou tu asistenčku, tam to nahlásit a říct jim že mam odtah zajištěnej, aby kontaktovali mýho prodejce a přidělili tomu odtahu nějaký číslo. Vážně jsem chvílema uvažoval o prodeji a koupi něčeho normálnějšího (v úvahu připadalo BMW1). Bohužel zkalmání přišlo pokaždý, když jsem si začal na auto zvykat a mít k němu důvěru.

Tak to byly stížnosti a pár věcí co bych Nubiře vytknul. Motor jede furt jak z praku. Vážně asi dost záleží na zajetí. Co jsem Soptíka koupil, jel jsem s několika předváděčkama. Od Lacettiho, přez Aveo, Matese k Tacumě. Prostě to chce zaject kapku ostřejš. Točit teplej motor někam ke 3500 ot, studenej netočim ani teď nad 3000 ot. Je fakt, že pod 2000 ot to skoro nejede a pod nějakejch 1500-1800 vyloženě protestuje. Holt 16V. Vysoký otáčky mu naopak vůbec nevaděj. Na dálnici nebyl problém ject trvale rychlostí 180+ km/h s otáčkama mezi 5000 a omezovačem a motor si jenom hezky hučí. Ještě musim podotknout že muj motor je jedinej, kterej se mi kdy povedlo vytočit k omezovači (6500ot) i na 5ku ! Sice nad 180 už nemá tolik síly ale při těch 6500ot bylo na tachometru 210 km/h. Škoda, že nevim, kolik proměřuje. Ve vyšších otáčkách mu taky nevadí, jak je naloženej. Jel jsem v 5 lidech do Brna po naší pseudodálnici a do 130ti bylo znát, že akceleruje hůř (na 5ku) ale pak vejš to bylo kapku lepší. Holt maximum má mezi 4000-5800 ot. Spotřebu jsem si měřil párkrát na benzín čerpánim od plný k plný nádrži. Mym stylem jízdy to vyšlo na 7,48 L/100 km. To podle mně odpovídá papírový hodnotě 7,1. Na plyn jezdim v púrůměru za celou dobu za 8,7 L/100 km. Ovšem je k tomu nutný připočíst i benzín k nastartování !!!! Asi jsem to psal minule ale musim zdůraznit že moderní sekvenční vstřikování neumí nastartovat na plyn. Asi by se to ani nedoporučovalo. Motor přepíná po ohřátí na 50 stupňů, případně teplej po minutě od nastartování. Takže dřív když jsem dojížděl těch 100 km deně, to vyšlo na 0,4L benzínu na 100 km. Teď bohužel dělam samý popojížďky a navíc v zimě jsem se dostal k hodnotě 1,7 L/100 km !!! V průměru mi to dělá aktuálně 0,8L benzínu. Musim podotknout, že když jsou mrazy větší jak -5 tak jsem z těch 8km do práce jezdil běžně kolem 2-3 km na benzín, než došlo vůbec k pokusu o přepnutí. K pokusu píšu hlavně proto že letos byl mizernej plyn. Takže pokaždý mi auto po snaze přepnout chcíplo. Fakt milý. Startoval jsem běžně 2-3x. Ještě se začlo stávat že když konečně auto přeplo na plyn, rozblikal se chcek a po asi půl minutě se rozsvítil naplno. Stačí pak 2x nasatrtovat. Při prvnim startu problikne a svítí, při druhym už nesvítí. Jeden mechanik mi vysvětloval, že je to tim mizernym plynem, lambda vyhodnotí blbý spalování a zůstane v počítači sporadická chyba, která se při 3. startu vymaže. Potvrdil mi to i plynovej mechanik. Jinak revize na plyn dělam každejch 15 tis km, neni potřeba měnit plynovej filtr, pokaždý stála zatim 150-200 kč. Svíčky neřešim, to je věc servisní prohlídky a na nějaký plynový se už dneska nehraje (po pravdě ani nikdo od plyňáků si neni jistej jaký svíčky jsou pro který auto nejlepší). Takže když spočtu spotřebu, revize a cenu přestavby na plyn (36500 kč) tak se mi zaplatil po 54 tisících km. Pak je taky možný, že díky LPG odešlo 2x to benzínový čerpadlo ale kdyby to tak bylo tak bych nechal někoho z konstrukce Daewroletu zavřít za blbě odvedenou práci. S Feldou jsem najel na plyn 85 tis km bez jakýhokoliv problému. Skoro nikdy jsem neměl víc jak 1/4 nádrže benzínu. Brával jsem ho tak 1x za rok max 20l. Při startu se hned přepínala na plyn takže si benzínu ani moc neužila. Nubira spotřebuje benzínu mnohem víc, Pro změnu jsem zase nikdy neměl míň jak 1/4 nádrže a odešly 2 čerpadla za poloviční dobu... Pokaždý jak se přiblížim k 1/4 tak beru plnou nádrž. Začal jsem po první výměně brát Shell v-Power a musim uznat, že to je jedinej benzín, u kterýho je poznat rozdíl mezi jízdou na něj a na plyn. U benzínu OMV, Benzina nebo jinejch čerpaček rozdíl poznat neni. Takže aktuálně beru zhruba každý 2-3 měsíce kolem 40L benálu :-( Návratnost si musí každej posoudit sám. Já už jsem rád, že konečně šetřim. Když jsem si tenkrát měřil spotřebu benzínu a jezdil jsem na něj asi 14 dní (to byly nervy !) tak jsem i sledoval chování palivoměru. Ručička klesá tak nějak normálně, zezačátku strašně pomalu a pod 1/2 nádrže rychlejš. Pak se dostala na nulu a já čekal hladový oko.... nic. Staršně dlouho se nerozsvěcelo a když už konečně jo, vzal jsem 44,5L benzínu. To by odpovídalo rezervě skoro 15L ! Prostě ani tohle Daewroolet nevychytal. A co slýcham lidi kolem, palivoměry bejvaj většinou dost nepřesný. Ještě abych nezapomněl jednu perličku. Studenej motor mi letos připadá, že má zvuk jak trabant. Nevim, čim to ale fakt tak nějak víc fičí a zuří jak vysavač. Asi už se na něm podepisujou ty kilometry.

Nesmim zapomenout zmínit i bezpečnost. Sice se auto při jízdě na muj vkus dost naklání a nedrží stopu ale zase je znát, že se kastle nekroutí. Minulou zimu jsem o 2 hodiny prošvih přezutí na zimáky a po několika metrech sáňkování jsem na ledovce zahučel pod Iveco. Dělal jsem co šlo, ale nešlo nic. ABS je na prd, kope ale nepřibrzdí, motorem se brzdit dá ale i těch 20 km/h je v tu chvíli celkem fofr... Jel jsem za Ivecem delší dobu, držel jsem si odstup asi na 3-4 normální auta. Jeli jsme krokem a dostali se na nějakou ledovku. Proti němu vyjel v protisměru jinej náklaďák, vyhradil si cetu jenom pro sebe, Iveco zastavilo a hotovson :-( On musel a já nemoh. Zkoušel jsem jak jsem psal co šlo, nakonec jsem asi po 3 vteřinách marnejch pokusů a výběru jestli skočit do pole ze srázu nebo do něj zvolil Iveco. Zapřenej o volant jsem stál na brzdě, klepal se v rytmu ABS a čekal na airbag. Naštěstí to byla rychlost krokem, airbagy nevylítly (mně zato hlavou prolítly ceníky dílů a oprav), já si hnul jenom kapku krkem a Iveco přišlo o zadní světla. Soptíkovi se nestalo naštěstí NIC ! Odnesla to SPZka, tu jsem vyklepal a rámeček na její upevnění. Snad přihodim fotky do galerie. Do dneška jsem si nechal v nárazníku jako trofej kus plastu.

Jelikož je potřeba sem tam neco převézt zhodnotim i tuhle oblast. Do kufru jde dát pár bas piva (teď tam vozim rezervu páč sprej na opravu pneu je nanic, když mam 10cm šlic) ale třeba kartony s vodou jsou moc vysoký na umístěění v místě vzpěr, co zvedaj zadní dveře. Chce je to pak naklonit na stranu, nebo nechat cca 10cm zdeformovat. V dnešní době tohle u auta navrhne a zavede do výroby jenom naprostej IDIOT ! Přez zimu kufr jenom povyskočí a neotevře se úplně, jako v létě. Jak jsem psal, tapecírunk je spíš jako volnej koberec. Když jsem chtěl narvat do kufru malej mrazák, kterej by tam rozměrama šel tak jsem ho tam kvůli úzkýmu vstupnímu otvoru nedostal. Musel jít na zadní sedačky. Celkem slušně se dala převážet kuchyňská linka z Tesca. Byla asi v 7-8 krabicích rozložená. Po sklopení zadních sedaček bylo auto plný a pěkně sedělo. Ani jsem nevěřil, že to tam naskládam. Oběm je hezká věc ale pokud nejde prostor využít.... S rezervou v kufru naložim 2 basy piva a tak 4 kartony vody + nějaká ta drobota. Jo a ještě jsem nepochopil význam háčku v kufru. Myslel jsem, že je na nákupní tašku ale neumim si představit že něco s dýlkou 30cm pověsim na háček ve vejšce 15cm...

Teď uvedu ceny servisek a co obsahovaly:

15 tis km. olej + filtr, filtr na klimu - 4 301 kč
30 tis km. olej + filtr, filtr na klimu, brzdová kapalina, svíčky - 4 054 kč
45 tis km. olej + filtr, filtr na klimu, chladicí kapalina, vzduch a palivovej filtr - 4 677 kč
60 tis km. olej + filtr, filtr na klimu, brzdová kapalina, svíčky, přední a zadní destičky, rozvody - 16 024 kč

Zase to musi kapku vokecat. První serviska mi přišla na olej a 2 filtry enormě drahá tak jsem začal olej kupovat jinde (stejnej Total 5W40 ale o půlku levnější) a díly si objednávat podle ceny od jinýho servisu Daewroletu. Jinak jsem v tom byl pokaždý ještě o cca 1000-1500 kč dráž. Při poslední jsem tak ušetřil snad 3 tisíce. Musim ale uznat že teď už má muj servis ceny srovnatelný (třeba filtr na klimu mně stál prvně snad 1500 kč, teď už je za 750+-). Zatim mi pokaždý vyšli vstříc a auto mi servisovali v sobotu, protože jindy nemam čas. Ta poslední prohlídka byla 2denní od pátku do soboty kvůli těm rozvodum. Jo s rozvodama se mění i vodní pumpa ! Další zbytečná debilotina ze strany Daewroletu. Je sice hezký že při koupi auta slibujou hory doly ale stejně člověk musí tu brzdovku měnit 2x do roka když hodně jezdí (původně prej že to nebude nutný), rozvody už v 60ti (původně prej stačí a ž v 75ti). Jenže písemně vám to nikdo nedá a při servisu to udělat (a zaplatit) musíte. Nejsem sice fanda VW ale delší servisní interval bych fakt uvítal. Alespoň těch 30 tis km. Keci o dražšim oleji jsou blbost, muj Total za 250 kč/L má taky psáno že je longlife na delší intervaly. Myslim si že tohle auto je dělaný aby najelo hodně km, protože během pravidelnýho servisu se toho půlka vymění.

Takže celkově jsem spokojenej na 60-70 procent. Auto bylo relativně levný, jezdí, na dálky a dálnice je to SUPER. Akorát je zbytečně často nutný navštěvovat servis a vyměňovat díly co vydržej u (i u blbý Feldy mi destičky vydržely 90 tis km) jinejch aut dýl. Děsim se posledního dílu vejfuku, vypadá ve svárech orezle a jeho cena byla naposledy, co jsem koukal 8990. Nechci srovnávat s koktávkou. A druhovýroba ještě pořád neni ! Když jsem schopnej akceptovat svuj individualismus a pokles ceny (nový auto 445 tis, teď v březnu mi pojišťovna ohodnotila Soptíka na 215 tis...) tak snad vydrží. Svuj účel splní, je to prostorný, na to si nikdo zatim nestěžoval, docela i tichý, jo málem bych zapomněl na hoooodně hlučný nápravy. Ty přeřvou i motor ! Pokud chce člověk převážet něco většího, má mít kombíka nebo fantazii. Tak začínam pochybovat o významu sedanu proti HB a kombajnu, krom toho že mnohem líp vypadá. Pár drobností naštve (žárovky, vrzání, mizerný jízdní vlastnosti, nemá topení k zadnim sedačkám), ty 2 odtahy by mně mohly potkat i s jinym autem... Pořád taky věřim, že jsou to chyby mýho prvokousku. Je to rok 2003 model 2003 koupenej v listopadu ale už od října se u nás prodával model 2004 ! Ty žárovky vypadá že odcházej fakt jenom na tom modelu 2003. Jo a abych nezapomněl, nemáme zadní stěrač ! Ať si každej tvrdí co chce ale může mi přibehnout za deště otřít zadní okno. Škodofka ho taky nenabízela na koktáfky ale časem ho začli dávat (i když za příplatek) podle mně je to základní věc. Neznam auto, kde by se zadní okno nešpinilo. Tak snad jsem nezapomněl na nic co koho zajímalo. Případný dotazy zodpovim v diskuzi ke článku.

Krtek

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

lacetti

(Robo, 20. 2. 2012 10:35)

Ahoj,
zaujímavý článok :-)...ja mám chevrolet lacetti 2005, 1,4 benzín, najazdených 87000km. Chcem si ho dať prerobiť na LPG. Máš skúsenosť, alebo vieš mi približne povedať koľko litrov plynu mi to bude žrať? Kombinovanú spotrebu mám teraz 7l/100km, jazdím denne 23km do práce a späť. U nás je cena benzínu cca 1,5€ za liter a LGP od 0,68-0,72€ za liter, takže by som si chcel vyrátať koľko € ušetrím na 100km

Re: lacetti

(Pavel, 27. 7. 2012 16:23)

Lacetti není auto.
Měl jsem to 2 týdny a do zběru.
spotřeba 12l

Re: Re: lacetti

(Krtek, 27. 7. 2012 20:32)

Tomu řikam panečku hluboká zkušennost ! Zkoušel jsi zaject do servisu ? O jakej motor se jednalo ? Sice Daewroolety kapku víc žerou (hlavně naftoně se nedaj srovnávat s evropskýma) ale 12l je moc. Připomínáš mi kámoše kterýmu žrala Felicia 15L. Koupil si A6ku 4x4 kombíka 2.8l a žere mu to stejně. Z toho usuzuje že Felda je rozežranej krám. Já se s Feldou nikdy nedostal na 6,5L ať jsem jezdil jakkoliv. S Nubirou mam dlouhodobou spotřebu plynu do 9L a to je LPG vždycky kapku rozežranější. Párkrát jsem jezdil i pár nádrží jenom na benzín a nedostanu se nad 7,5L s 1.6kou po 9 letech provozu. Viz muj spriotmonitor:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/232658.html

A nemyslim si že by na tom byli ostatn í nějak hůř:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/10-Chevrolet/1070-Lacetti.html?fueltype=2&vehicletype=1&powerunit=2

Re: Re: lacetti

(pavel, 9. 1. 2014 18:13)

to jsi měl bezva spotřebu.
Jinak tek krám bere i 18.

Je to auto nebo co?

(Pavel, 9. 1. 2014 18:11)

Lacetti
je hnusoauto a nemá se vůbec prodávat.
Zadara drahé. Fuj

Pneumatiky Avon

(Blue, 3. 9. 2008 8:54)

Tak tyhle gumy mám na zimu a jdou dost dobrý. Jinak s Avonem kosmetikou to nemá nic společného. Je to anglická firma patřící pod americkou Cooper Tire & Rubber Company. Přímo "Avon Tyres Motorsport" je dodavatelem pneumatik do 150 šampionátů na světě, krom jiného například British GT Championship nebo British Formula 3 či A1 GP World Cup už asi 40 let. Tyhle gumy oblíkají značky jako Aston Martin, Ferrari, Lotus, Morgan, Mosler, Panoz a Porsche. Takže až tak špatná to značka zase není :-) Vybral jsem si ji před Barumem a jiným značkami a nelituji. Za ty peníze (nebyly vůbec drahý, v akci něco přes 2000 za jednu) dobrý gumy.