Jdi na obsah Jdi na menu
 


Daewoo Nubira 3 - Chevrolet Lacetti sedan

2. 6. 2007

Tohle byla moje první recenze na Nubiru3 / Lacetti ve výbavě SX někdy těsně po tom, co jsem jí koupil. K nalezení je i na Nubira klubu a na autorecenzích. Berte to s rezervou, často byl kritizovanej styl psaní, jsem si toho vědomej. Ještě bude následovat článek po 3 letech a časem určitě zhodonotim současnej stav.

Rád bych se tu kapku rozepsal o svém autě a zveřejnil realitu narozdíl od různých testů v "odborných" časopisech. Takže to bude dost dlouhý, ale doufám že to bude stát za to. Tam taky všude testovali Nubiru s motorem 1.8, kupodivu všude stejnou barvu se stejnou výbavou a stejnýma chybama.

Jelikož jsem začal dojíždět do práce zhruba 100 km denně a na Feldě mi počet km přesáhnul 100 tisíc tak jsem začal mít strach z případnejch poruch, servisu atd. Taky mi chyběla některá už běžná výbava a na větší trase je větší šance něco trefit tak jsem zvažoval i bezpečnost takže vzhledem k (docela dobrý) finanční situaci bylo rozhodnuto koupit nový auto. Stanovil sem si parametry jaký chci a jakou výbavu:

Motor max 1.8, min. výkon 70 kW nafta nebo LPG, přední okna v el., el. zrcátka (hlavně vytápěný), přední mlhovky, klimatizace (stačí manuál) posilovač řízení, rozumnej prostor pro lidi, kufr alespoň 300 litrů (když někomu stačí Fobie s asi 250 litrama jako rodinný auto..) stavitelnej volant, centrální zamykání (není nutný DO), rozumná záruka a servisní interval větší než měla Felda (15tis km). Cenu jsem si stanovil do půl mega s leasingem, nebo do 400tis v hotovosti.

Ted vynechám výčet zvažovanejch aut a jejich hodnocení, akorát musím uvést že pro všechny případy jsem měl v záloze Fobii RS za 495 tis. Chtěl jsem auto který koupim a už do doplńků nedám ani korunu nebo minimum. Felda mně stála tenkrát 225 tis a celkem se vyšplhala na 340 táců takže jsem se poučil a chtěl tam všechno hned.

Obrazek Jak jsem říkal výbava SX zahrnuje posilovač řízení, ABS, manuální klimu s chlazenou schránkou na nápoje, 4x el okna a obě zrcátka, výškově stavitelnej volant (podélně ne) výškově stavitelný sedadlo řidiče i s regulací sklonu sedáku a bederní opěrkou, přední mlhovky, 2x airbag, tónovaný izotermický okna, rádio s kazetou a 6 repro, centrál ale ten byl psanej i s DO, který ale nemám.

Motor je 1.6 16V MPi s variabilní délkou sání, výkon 80 kW. (109hp) při 5800ot, krouťák vrcholí na 150N/cm při 4000 otáčkách. Dealer mi ho přestavěl na moje přání (a příplatek 36 500) se sekvenčnim vstřikováním plynu s toroidní nádrží místo rezervy (47/cca40l), převodovka je manuál 5kvalt. Barva je zelená metalíza za příplatek 8 tisíc, mimochodem normální barva je akorát bílá, zbytek jsou metly s příplatkem. Záruka na auto a lak je 3roky/100tis km nebo 2 roky bez omezení počtu km, na prorezavění kastle 6 let i když je to celopozink. Jediný z čeho jsem musel slevit je servisní interval, ten je pořád jenom 15 tis km, rozvody se mnění po 60 tis. km.

Auto vyšlo celkem na 445 tis. s plynem a metalízou. Standardní rádio jsem nechtěl tak mi ho "amputovali" a odečetli z ceny, ještě jsem si tam nechal dát rovnou zimní pneu Matador MP 58 místo standardních Kumho. Jediný co jsem dokoupil byl teploměr s 2 čidlama za 700 kč. V současnosti mám auto 11 měsíců a najeto mám 29 500 km.

Obrazek Vzhled navrhoval Pinifarina a líbí se mi víc než výtvory Guigiara (snad jsem to napsal dobře) jako třeba Kalos. Předek je pěkně klínovitej s prolisem a světla s čirou optikou dávají autu fakt pěknej kukuč, docela i sportovní. Zadek je kapku "nakopnutej" protože zadní nárazník je dost mohutnej, na zadnim víku je zase prolis jako vepředu, celkově to na mně působí jako nějaká malá Amerika. Na kouzlo zadních světel mně upozornil až nedávno po 7 měsících kolega z práce. Jsou tam malý odrazový plošky a vypadá to jako by byly světla z LEDek. Prostě nádhera. Neodpustím si rejpnutí do "moderních" aut. Nubira má 2 couvací světla a 2 zadní mlhovky. Zboku jsou výrazný boční lemy blatníků jako má třeba nový Mondeo. Auto má v barvě všechno (zrcátka,boční lišty, lištu na kufru) s doplńky z chromu.

Obrazek Vnitřek se mi líbí snad ještě víc. Světlé plasty "od pasu dolu" uprostřed pruh jako imitace dřeva, naštěstí dost "průhlednej" prostě vypadá natvrdo jako plast a ne dřevo, což se mi líbí, někdo říká, že jsem úchyl. Uprostřed je kolem rádia a ovladačů stříbrnej panýlek a vrch palubky je z měkkýho černýho plastu. Na dveřích pokračuje "dřevo" a světle šedivej plast a na omak parádní tapecírunk, něco jako plyš. Přední sedadla jsou pohodlný, ale nemaj moc boční vedení. Ještě že mám bederní opěrku, ta je parádní aby se záda neunavily na delší trasu, proto jí často přenastavuju. U řidiče jde regulovat samozřejmě posun sedačky ale i vejška a sklon sedáku. Je dobrý že si člověk může zvednout sedák třeba vepředu a "utopit" se v sedačce. Pásy jsou samozřejmě s předpínači nebo jak se to jmenuje, je jich 5 3-bodovejch stejně jako opěrek hlavy. Vyloženě se mi líbí přístrojová deska s půlkulatým otáčkoměrem a stříbrnejma obroučkama. Podsvětlení je zelený u čísel, modrozelený kolem dokola a červený ručičky. Skoro jak to měla Felda, což je přesně můj vkus. Škoda že auto nemá signalizaci na zapnutý parkovačky a potkávací světla. Má akorát kontrolku na dálkový a 2 na mlhovky a škoda že vypínače na prostředním panelu svítí a nemají kontrolku na přístrojovce. Stahování oken má drobnou nevýhodu. Není to automatika. Ta je akorát na stažení okna u řidiče, u ostatních oken se musí tlačítko držet celou dobu, stejně jako při vytahování nahoru. Místa je vepředu až až, prima je loketní opěrka ve který je držák na kreditky a je dělaná na 8 CDček. Před ní jsou 2 držáky na nápoje. Odkládacích prostor je až až. V každejch dveřích je kapsa (i v zadních) před spolujezdcem je uzavíratelná schránka (nedá se zamknout) s částí chlazenou klimou a menší "okápek" pod ní. Pod rádiem je další slot, já tam dal teploměr, a pod prostředkem před fofrklackem je docela velká schránka, tam se vejde i menší videokamera a je v ní další 12V zásuvka. Ještě jedna malá zavírací polička je nalevo od řidiče. Na zadní straně předních sedaček jsou klasický kapsy. Volant se dá nastavovat akorát výškově, mně to stačí, do ruky padne dobře ale je docela velkej. Moc mi vyhovuje ventilace a klimatizace. Do schránky před spolujezdcem jde pořád studenej nebo klimatizovanej vzduch. Takže i když mam zaplý topení tak se pití chladí. Vejdou se tam 4 ty tenčí 250ml plechovky. Výdechy klimatizace jdou nezávisle na sobě a na sklonu přivírat jako to šlo u Feldy a což už škodofka nepoužívá. Dobrý je že si můžu zapnout jenom vnitřní okruh vzduchu i když mam zaplý funění na vokna. U oktávky to třeba nejde. Sice se pak vokna po čase mlžej ale když dojedu náklaďák tak do doby než ho předjedu je to k nezaplacení. Ventilace má klasický polohy: nohy, xichtonohy, xicht, voknonohy a jenom na vokno. Další prima věc je že když mam zaplou klimu tak je jakoby dvouokruhová. Při poloze teplonastavovače když je mezi modrou a červenou tak nahoru jde studenej vzduch a na nohy mírně vlažnej. A závada jako kráva: dozadu nejsou žádný výdechy ventilace. Ani ty běžný co bejvaj pod předníma sedačkama ! Cestou na slovensko jsem málem usmažil mladou ! Když se chce někdo chladit vzadu tak musí sedět uprostřed (na tom nepohodlnym místě) a funět na něj prostředkem mezi předníma sedačkama !

Zdní okno je samozřejmě vyhřívaný ale stěrač nemá. Sice se fakt skoro nešpiní ale v zimě by bylo hezký kdybych mohl shodit sníh nebo břečku. Placu pro lidi je uvnitř až až a pohodlí je fakt super. Občas si sednu dozadu abych si to na parkovišti užil. Jelikož auto nepůjčuju tak si to asi za jízdy moc neužiju. Je zajímavý že Daewoo nepoužilo vohranej (trapnej) trik s vykousnutím opěradel předních sedaček kvůli kolenum. Prostě to není potřeba . Uprostřed je zadní sedačka vyvýšená takže i přes opěrku a bezpečnostní pás (obojí plnohodnotný) je to vzadu pro 2. Vepředu jsou 2 čtecí lampičky, vzadu jsou 2 světla se zpožďovačem. Na dveřích u řidiče je spínač otevírání (ne jenom odemykání) víka kufru. Ještě je pod sedačkou spolujezdce zaklapávací šuplík. Samozřejmostí jsou 4 stropní madla, jedno s háčkem na hadry). Toť k interiéru všechno.

Kufr je na mně i zbytečně velkej - 405 litrů, na tuhle třídu je ale malej. 6 beden piva se tam vejde i s nějakym tim nákupem, to mi stačí, kdyžtak jdou sklopit dělený sedačky. Samosebou je kufr osvětlenej. Průšvih je že nemá zavírací madlo takže u každýho obchoďáku šahám furt svý lásce "na prdel" taky tapecírunk v kufru je jak koberec a je tam spíš na ozdobu než k nějaký funkci.

Jízdní vlastnosti: no zázrak to není. Sice podvozek ladil stejnej tým jako novou Vectru ale na komfort. Sice se auto moc nenaklání ale trošku přece takže to se sporťákem srovnání nesnese (poznámka po dalších dvou měsících mi připadá že se naklání jako kráva). Auto je tak vyvážený že je na hranici mírně přetáčivý (obzvlášť s mojí LPG nádrží). Mam z přetáčivosti u předního náhonu divnej pocit takže jsem se ještě s Nubirou nedostal do nějaký krajnosti, prostě to nechci riskovat. Oproti Feldě s rozpěrou kastle jezdim zatáčky asi o 30 km/h rychlejš a gumy ještě nehvízdaj. Na nerovnostech právě zadek občas nervózně poskočí. Blbej je přeposilovanej posilovač řízení. Je moc silnej a ze začátku jsem kličkoval jak králík Převodovka se mi zdá dost přesná, nechápu co kdo viděl u testovanejch aut za nepřesnosti. Jde hezky zlehka a zapadnutí kvaltů je dost přesný a jistý. Možná má 1.8ka jinou převodovku. Sice má fofrklacek delší dráhy ale to mně vůbec nevadí.

Nakonec jsem si nechal motor. Z toho jsem byl zezačátku zklamanej než jsem zjistil rozdíly mezi 1.3 8V a 1.6 16V. Je parádně utlumenej. Hluk stoupá asi do 70 km/h a je na únosný úrovni, pak už je furt stejnej a nestoupá vůbec ! To je paráda. Aerodynamickej hluk se ozývá někde od 170 km/h. Když to srovnám s tou Feldou podle stejnýho rádia. Ve feldě jsem měl běžně hlasitost 17, když jsem jel nad 100 km/h tak 22, pak už rezonovaly repráky (Sony Xplod 130W). V Nubiře jezdim s hlasitostí 10-12, když se chci vyřádit tak dam 17-19. Zvuk motoru (když už je slyšet) je krásně sytej asi jako Oktávka 1.6/74kW. 1.6ka je vážně pružná. Dokáže ject úsporně ale zároveňń když je potřeba tak se točí jak pila. Na řídící jednotce je znát, víc než na jakymkoliv jinym auto se kterym jsem jel, v jakym je módu. Když jezdim do práce a auto netočim a jedu na spotřebu tak držim otáčky mezi 1800-2500. To znamená na pětku jezdit od 70-90 km/h. Jenže pak se motor nechá vytáčet do maxima docela pomalu. Když dostane kapku "sodu" tak ožívá jak korejskej drak. Stačí project pár vesnic 60kou na trojku (asi 3200 ot) a je z něj jinej motor. Do 3200 je to pak lepší a živější než předtím ale od 4000 ot až k omezovači (6500) táhne jak utrženej ze řetězu. V praxi to vypadá že na dálnici ve 120ti sešlápnu plyn a až do dvou set táhne prakticky lineárně, od 180ti kapku míń ale myslim že na 1.6ku je to dobrý. Předjíždění je fakt zážitek. Většinou jezdim v pohodě na pětku do 100 km/h a když je potřeba předject (jedem tak 60), hodim tam za 3, plnej knédl a když už jsem před autem tak řadim rovnou 5 a jedu pohodově dál. Když je štěstí na křižovatky a provoz dá se ject na pětku prakticky pořád zhruba od 70 km/h a předjíždět se dá na pětku zhruba od 100 km/h. Ale i tak se asi motor točí až až. Při 100ce tam je 3tis ot. Na dálnicích mně bavěj táhlý stoupání. Jezdim tak běžně 130-150 a když vidim jak některejm dejchavyčnejm autum dochází dech (většinou tuzeři) tak si je vychutnám na 180, což Nubira docela udrží do jakýhokoliv kopce, teda když je rozjetá nad 3k otáček. Kupodivu to není auto náchylný na boční vítr a i nerovnosti zvládá zhopnutim, což mi vyhovuje protože cestou do práce mam 3 přejezdy. Se spotřebou jsem průměrně na 8,6 L plynu a ještě to klesá. K nastartování mi žere asi 0,6-0,7 l/100 benzínu. To je smůla že automat přepíná na plyn až po zahřátí na 40 st nebo u zahřátýho motoru po minutě. Všechny postřehy jsou samozřejmě z jízdy na plyn. Oproti benzínu se to ale už neliší. Při parkování jsem zezačátku "poladil" 2 za mnou stojící auta. Vidět je dozadu dobře ale nejsem zvyklej na ten "zadní čumák".

Abych to shrnul. Chrochtám si jak krtek v hlíně plný rousnic. Pojistka mě stojí ročně 16 142 Kč se spoluúčastí 10%/10 tis. Servis v 15 ti. stál 4 301 Kč, protože můj dealer je asi nejdražší servis na Daewoo. Takže příště razim jinam a mělo by to bejt asi o 30% levnější. Díly jsou dražší než na Oktávku, třeba blatníky a světla zhruba o 1000-1500 Kč. Neplánuju bourat tak to snad nehraje roli.
Závady: prakticky jediný je že mi už praskly 3 potkávací žárovky H7 a asi 3 parkovací žárovky. Pak mám malinko vyosenej volant doleva. Prej mi to rovnali geometrií při minulý servisce, ale je to furt stejný. Už jsem si zvyk, ale nechám to opravit jinde.

Obrazek


Nakonec pár technických parametrů:

Délka - 4,5m
Šířka - 1,725m
Výška - 1,445m
Rozvor - 2,6m
Provozní hmotnost - 1255 - 1350kg, maximální 1665 kg
Motor 1.6 MPi DOHC 16V 80 kW/5800ot, 150N/cm / 4000 ot. Benzín 91 okt (!!!)

Plusy:
-Fakt pěkná, moc se mi líbí
-Neokoukaná, každej se ptá co to je a dost se většině lidí líbí
-Velkej prostor uvnitř
-Plnohodnotný rodinný auto
-Krásná palubka (obzvlášť podsvětlení) a pohodlí
-Nedržkovali s LPGčkem
-Motor mi vyhovuje (pro mně zázrak, pro někoho podprůměr )
-Rozumný posunovadlo na sedačku - neni tam ten bazmek co se o něj ve Fobii kopu do paty
-Supe výbava za ty prachy

Mínusy:
-Dozadu nejsou ŽÁDNÝ výdechy ventilace !!!!
-Nemá madlo na zavírání kufru
-Nemá kontrolky na potkávačky a parkovačky
-Nemá automatiku na stahování a vytahování oken
-Jízdní vlastnosti jsou průměr
-Atypická rozteč šroubů na kola (4x114,2 tušim)
-Atypickej rozměr pneu 195/55 R15 (vyřešil jsem výměnou za 195/50 R15)
-Až moc silnej posilovač řízení
-Dražší servis (snad ten další už ne)
-Při couvání do řady stejně pořád vystupuju a okukuju místo.

Krtek

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

www.autotuning.phorum.cz

(www.autotuning.phorum.cz, 9. 6. 2010 12:10)

www.autotuning.phorum.cz

Lacetti

(Michal, 18. 11. 2008 10:06)

Musím uznat, že s touto recenzí se ztotožnuji, jen nevím jakto, ale já tam výdechy dozadu mám... Možná to četli a doplnili je.. :o))) Servis bych jako dražší moc neviděl, když to srovnám se Škodou, tak bych řekl, že možná levnější. Rozteč je 114,3, ale v poho koupím všude disky (ALU) jsou taky dobře k mání. To samé s tím pneu. Je to zvláštní rozměr, ale všude jsem zatím bez potíží sehnal. Jinak SUPER auto a nechci to zakřiknout, ale kamarád koupil VW stejný měsíc jako já tohle (oba nové) a už měl pár závad a můj miláček zatím nic.. .o)