Jdi na obsah Jdi na menu
 


Chevrolet Spark

10. 1. 2008

Spark.... Chevrolet Spark

Všechno to začlo zhruba před rokem. Mladá měla tehdá Oplea Corsu 1.2, rok tušim 86 či kolik. Bylo to auto, co si pořídila aby se naučila kapku jezdit protože na vesnici jsou 2 auta potřeba. obzvlášť když Krtek a Soptík jsou často v tahu. Oslík byl sice pojízdnej ale stav odpovídal věku takže celkem často se něco drobnýho podělalo. Jak to tak bejvá u starších aut. Bylo nám taky jasný že STK (byla do 10/07) v aktuálnim stavu asi neprojde. Já nemam žádnýho známýho automechanika a uplácet někde STK nehodlam i kdybych měl auto vyhodit a chodit pěšky. No a když se teda vyskytla šance prodat Oslíka kámošce, neváhali sme a šel z domu. Původní záměr byl prodat ho až někdy v létě a vzít nějakou novější ojetinu. Jenže se naskytla ta kamarád a (chtěla ho pro bráchu taky na naučení) a zrovna náhodou mi v únoru přišel infomail z Daewrooletu v Ostravě, že maji akci na nový Sparky (kdo to nezná, je to nástupce populárního Matize). Jestli se pamatuju dobře, takovej korejskej "Junior" 0.8l (černý nárazníky, anténa, pastelový barvy...) měl vyjít při leasingu na 149 tis kč (resp. leasing se počítal z téhle ceny), s nějakou tou výbavou navíc (posilovač řízení, el. přední okna, tónovaná skla...) na nějakých 167 tis kč. Nikdy sme se Sparkem nejezdili tak sme kontaktovali prodejce v Čimelicích jak je to s akcema a co nabízej. Nabídka byla podstatně horší tak sem se zmínil o Ostravě (natvrdo sem jim přeposlal e-mail) a najednou byla nabídka ta samá :-) Takže sme vyrazili po domluvě na projížďku s tim, že berem asi "Juniora" a asi žlutýho nebo červenýho. Nevim, jestli to byl záměr ale k projetí zrovna žádnej Spark s motrem 0.8 nebyl. Zato tam stál krásnej předváděcí litráček. Ano, kdo něco tuší, tuší správně, je to náš aktuální Žužlík. Ještě před vstupem do prodejny sem se musel zastavit a okouknout co že to je za výbavu, motor a jakou má cenu. Byl to celkem (milej) šok. Výroba 10/2005 (takže stáří 15 měsíců, záruka do 10/08), motor 1.0 48 kW, výbava 3. nejvyšší včetně klimatizace (el okna, rádio s MP3, tónovaný skla, ABS, nárazníky v barvě a metalýza v ceně), najeto 19 500 km, vyměněno mezi dealery Chevroletu v německu za Aveo. V prodejně mi teda řekli že 0.8ka žádná neni ale že mi klidně nabídnou akci a leasing na tu vyhlídnutou předváděčku venku. To nás nadchlo - nebylo co řešit - cena byla dokonce jenom 164 tis kč. Projeli sme se, mladý vyhovoval a bylo dohodnuto. Myslim že druhej den už byl Žužlík doma. Mimochodem díky přitažení z německa nemá nápis Spark ale v německu se pořád prodává jako Matiz. To asi aby v tom byl po evropě bordel. Jak sem zaznamenal, u spousty dealerů Chevroletu se vyskytujou obdobný konfigurace a ceny jako je ten náš. Zakopanýho psa vidim v tom že auto má jenom jeden airbag a proto už jsou asi na západě neprodejný. Následuje článek, kterej dal na Spark klub eMKa. Ani sem netušil že moje příspěvky do diskuze se daj použít jako článek. Rád bych časem dal i nějaký ty dlouhodobější zkušennosti ale to asi nepůjde protože se Sparkem skoro nejezdim a když už tak jako spolujezdec. No uvidíme.

Původní text v diskuzi:Daewooclub

Tak už je na čase sepsat dojmy z našeho novýho prcka. Nejdřív jsme byli odhlásit Corsu a nestačil jsem se divit. V Berouně na dopravce jsme byli v 8 ráno, pořadový číslo 728. U přepážky bylo číslo 708…. Na auta maj 3 přepážky, naštěstí odpadlo asi 5–6 lidí takže už kolem 10:15 jsme byli na řadě. Celke mně překvapilo že stačí napsat žádost, že ho odhlašuju, vymyslet si nějaký jméno na koho a prostě ho odhlásim. Žádná smlouva nebo potvrzení je nezajímalo. Nepochopim, co trvá na takový pikovině půl hodiny…. Naštěstí úřednice celkem v přijatelný náladě i ochotě. Ale už tam jsem začal přemejšlet že je tady v tom aparátě cosi shnilého… A to se mi potvrdilo při vyřizování papírů na leasing a přihlášení Sparka. Jak jsem psal nedavno, byla to předváděčka z německýho salonu vyhandlovaná normálně dovozcem. Ovšem jelikož už byla v provozu, musel dovozce zažádat o nějaký schválení (koukal jsem za 1500 kč) a znova ho dát na technickou a emise. Co na tom, že to rok starý auto má emise ještě 3 roky platný, takže nás už čeká STKčko a emise každý 2 roky. Taky díky tomu musíme na evidenčku. Kurwa proč ???? Dovozce byl na evidenčce minulej tejden a my musíme teď. Já myslel že se to dělá jenom jednou aby bylo auto zaevidovaný a už se o něm na STK vědělo. To samý s Corsou musí novej majitel taky.

A teď už k samotnýmu autu. Našel jsem zatim jedinou chybičku: nějakej blbec si asi hrál se zapalovačem a horkej mu upad vedle zdířky na něj. Takže je tam vedle zásuvky jeho otisk. Barvu každej chválí, včel jsem se zbavil až po výjezdu na hlavní silnici. Natankovlai jsme plnou (vyšlo to na 31,51L, do prvního cvaknutí, žádný přeplňování do hrdla) a vyrazili. Zatim máme za dnešek 125 km a ručička se ani nehla. Klima dává litrákovi celkem zabrat ale podíl zlenivění mi připadá stejnej jako u Soptíka. Brzdy jsou jedovější než u Soptíka, pedál má kratší chod a celkem ostrej nástup na korejce. Ostřejší korejský brzdy jsem nezažil. Prvně jsem letěl na sklo při zastavení. Podvozek se mi líbí. V něčem mi vyhovuje víc jak Soptíkovo. Nedrncá a je tvrdší. Takový zajímavý je to… Prostě slyšim rány nebo díry ale necejtim je, při tom se to nenaklání. Možná to dělá měkkej podvozek a tvrdý sedačky. Fakt neumim posoudit. Na hranici jsem ho nikam nehnal, ale nikdy nikde ani nepoposkočil na nerovnosti. Posilovač řízení je geniální ! Soptík má přeposilovanej ale Spark možná ještě víc. Ale je to nastavený tak, že to k tomu autu přesně sedne. Jak by člověk čekal, tak to zahejbá. ABS nevim, netestoval jsem. Řazení je parádní !!! Sice klasicky korejsky delší dráhy, to je ale nutnost když člověk sedí jak na židli a klacek musí bejt dlouhej ale je přesný jak švajc-úry. Pedály jdou samozřejmně zlehka, ideální pro ženskou.

Rádio je nějakej Blaupunkt s CD co neumí MP3 ale hezky ladí s osvětlenim palubky. Antishock asi 20s ale stanice ladí mizerně stejně jako muj Kenwood a Sony, což mně utvrzuje v doměnce, že kvalitní rádio neni v žádný cenový kategorii. 4 repráky hrajou fajn, nějakej nářez jsem ale nezkoušel. Tuc Tuc Mates by asi vypadal blbě. Místa na dýlku je v autě fakt dost, horší je to do šířky. Pro ženskou a lidi do mojí velikosti je to dostačující. Mam 170 cm (teda skoro) a za sebe si pohodlně sednu. V sestavě já, máti (cca metrák na metr) táta (stejná postava) a moje mladá se vejdem celkem pohodlně. 5 lidí je teorie i když by to asi nouzově šlo. Do šířky mam při řízení kapku problémy s nohama. Párkrát jsem při rychlym přehamtnutí sešláp pravou nohou plyn i brzdu najednou. Levou zase po uvolnění spojky musim dát na ten odkládací bazmek, jinde neni místo. Nemůžu jí nechat plandat někde vedle pedálů nebo před nima (nevim kde jí mívam) jako v Soptíkovi. Pravý koleno se trošku opírá o středovej panel ale neni to tak blbý jako ve Fobii, kde mně ten panel řezal, páč je nějakej ostřejší. Jinak na šířku místa dost, u pasu, ramen a vejš neni problém vůbec. Jo a z těch tvrdejch sedaček mně začínalo chvílema bolet v zádech, tak jsem začal víc ladit opěradlo a už to ujde. Ale podle mně je kravina, že jsou tvrdý opěradla zdravější. Poliček je v tom strašně moc. V každejch dveřích je dole klasická ale půlená takže voda ze škraby neteče na hadr před ní, jsou tam i držáky na půllitrový PETky. Vepředu jsou 2 držáky nápojů, před nima je místo, za fofrklackem je jeden držák chlastu a místo na věci, poličky jsou pod volantem a pod palubkou u spolujezdce. Pak je klasika zavírací kaslík před spolujezdcem a díky absenci 2. airbagu je polička i před spolijezdcem. Pod sedadlem spolujezdce je i šuplík a řidič má vlevo na stropě schránku na brejle. Pod zadnim platem je síťka na malý věci.

Já osobně jsem zatim kapku zklamanej z motoru. Potřeboval bych se zase svézt HaŤaPou abych měl přímý porovnání. Nedovedu si představit, jak jede 0.8ka. Je fakt vidět, že Spark je auto do města. 1,2,3ka jsou úplně v pohodě. Motr neni slyšet vůbec asi do 3200 ot. pak je trošku slyšet ale furt bych řek, že je hodně tichej. Fakt je Spark parádně odhlučněnej, co se týče motoru. Nad 4 tis ot se zvuk změní ale už se moc nezesiluje. I na max. točky se dá normálně bavit aniž by člověka motor rušil. Bohužel mimo město je znát že to má 65 lučních poníků (koně to fakt nebudou). Po rovině jde dát i 5ku ale nejde udržet v zatáčkovitejch úsecích. Do kopce je nutný dát max za 4. kdo zná Dubeňák (kopec z Dubna do Příbrami asi 1 km dlouhej rovnej prudkej) tak jsme ho plně naložený drápali za 3, nahoře šlo ke konci hodit 4ku. Předjíždět jsem zatim nezkoušel. Ono to auto tak nějak nesvádí k vytáčení. Prostě kolem 3–3500 ot má člověk pocit, že by měl přeřadit a udělá to. Ale myslim, že přijít nějak o Soptíka tak by jsme i se Sparkem mohli tak nějak existovat. Jenom by si mladá musela odpustit větší nákupy (mrazák, linka….) a já bych už přestal blbnout a sem tam se nevyřádil. Tak to by bylo asi všechno z prvního dne s novym Žužlíkem a asi 80 km.

Abych nezapomněl, ta kaplička uprostřed je geniální věc !!!! Normálně před člověkem nic nesvítí a neruší ho takže má ty tři orientační přístroje mimo hlavní výhled. Takže občas juknu na tacháč nebo otáčkoměr a vim že když nic nesvítí přímo přede mnou, je všechno v pohodě. Kontrolky v tý malý kapličce před volantem fakt upozorněj ! Přístroje jsou podsvětlený krásně zeleně, stejně jako rádio a ovladače na palubce.

Tak to by byly zkušennosti hned po koupi. Aktuálně jenom doplnim průměrnou spotřebu 6,8 L/100 km. Zdá se to moc ale zhruba 80% jsou cesty do práce a domu, tj 8 km jízda se studenym motorem. Fotky jsou ve fotogalerii.

Krtek

 

Náhledy fotografií ze složky Chevrolet Spark

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář