Jdi na obsah Jdi na menu
 


Autorádio Renkforce BSD-3023

21. 11. 2012

Autorádio Renkforce BSD-3023

Před nějakou dobou jsem vyměnil v Nubiře autorádio. Dosud mi věrně sloužil Kenwood s kazeťákem a CD měničem. Typ už bohužel nedohledam, možná podle krabic na půdě, jestli jsem je ještě nevyházel. Doba pokročila, moje lenost a nároky taky, tak jsem se rozhoupal k výměně. Renkforce mi slouží už pár měsíců tak bych rád návštěvníkům mých stránek předal svoje prozatimní dojmy a zkušennosti.

Předchůdce
Původní Kenwood mi sloužil 9 let bez problémů a slouží dál v manželčině Sparkovi. Nebylo to originální rádio dodávané Daewem k Nubiře ale kupoval jsem ho v roce 2003 na služebce v německu. Tenkrát mně přesvědčila rozumná cena a hlavně to že CD měnič (dodávaný v sadě) uměl konečně přehrávat MP3ky. Tehdejší autorádia to uměly zřídka kdy a většinou jenom u vestavěné mechaniky. Jakmile byl k dispozici měnič na více CD tak ten hrál jenom klasicé audio CD. Tenhle Kenwood má kazetovou mechaniku a v obchoďáku byl prodávaný v sadě s CD měničem na 10 CD za cenu kolem 400 euro. Musim zmínit že nejen u nás jsou obchodníci "vychcánci" s akčnim zbožim. Obchoďák totiž nabízel tuhle sadu za tuhle cenu, údajně akčně zlevněnou ze 600 euro. Měl jsem celkem štěstí že jsem se rozhoupal prakticky ihned protože za týden už to samé prodávali za 500 euro, zlevněné ze 700 :-( No nic, dneska to vídám celkem často a nedivim se. S Kenwoodem jsem byl celou dobu spokojený. Rádio hraje hezky, přijímač je citlivý, RDS funguje, ovládání je srozumitelné. Podsvětlení tlačítek mělo na výběr 2 barvy - červenou a zelenou což se do Nubiry hodí. Jediná drobnost co neumí je zobrazvat ID3 tagy, tedy názvy a údaje o písničkách. Nikdy jsem neměl problémy s vypalovanými CDRW. Měl jsem v autě 7CD s mými výběry.

Důvod výměny.
Pokračujme tím, co mně vedlo k výměně autorádia.
Časem se ale všechno tak nějak oposlouchá a 170 písniček na 1 CD mně často nutilo "vexlovat" s nimi. Pochopitelně moje lenost mi neumožnila pálit si nové písničky do auta častěji než 1x za rok. Ona je to otrava pořád to vybírat, pálit, dávat do měniče...
Takže v posledních 2 letech jsem začal sledovat kam se automobilová audiotechnika vyíjí. Rádia začínají číst USB flashdisky, paměťové karty nebo se nechají krmit hudbou z iPodu/yfouna. Ceny padají rychle dolu a už i značky jako Sony akceptují, že lidi prostě chtěji tyhle novinky za normální cenu. Dneska už bych víc než 3 tisíce za nové autorádio nedal. Kupovat kradeninu mi je jednak proti srsti a druhak nevidim možnost ušetřit. Jestli mám dát za nové rádio 3 tisíce nebo pětikilo za kradeninu... Ale jak sleduju okolí, najdou se lidi co si vyberou cestu ušetřených pár korun :-( Bohužel chvíli trvalo než si výrobci začali tak nějak více uvědomovat co bych i já chtěl. Dlouho trvalo než umožnili používání paměťových karet a USB disků s větši kapacitou. Nejprve bylo časté omezené média na 1 GB, posldení dobou jsem narazil na limit 4 GB ale už se vyskytují autorádia co čtou i karty rozumných kapacit. Já bych ideálně připojil do rádia 2,5" disk 30-50 GB (kdo má proboha víc hudby ? Celá moje sbírka včetně Cimrmana ná cca 18 GB) abych tam měl všechno a bylo by. Takže jsem studoval, čet a prohlížel parametry. Rádio zase tak často neposloucham takže kvalita tuneru pro mně byl nepodstatný detail. Teď zjišťuju, jak jsem tuhe část podcenil.

Rádio a parametry.
A tak se stalo že mi přišla akční nabídka od Conrada kde bylo několik autorádí. Mimo jiné i typ BSD-3023 s cenou 1700 Kč. Podle parametrů se mi zalíbilo. Nemá to žádnou mechaniku (tedy CD ani kazetu), zato má slot na SD karty, USB konektor a vstup AUX pro iPoda. Vzhledově žádný extra výstřelek ale neurazí. Taková kapku konzervativní šedá myš. Pochopitelně není výklopný ani odnímatelný čelní panel. Není to potřeba, konstrukčně to je určitě levnější a krást by to chtěl snad jenom idiot. Potom mně zaujala přítomnost mikrofonu pro bluetoothové handsfree a dálkové ovládání připevnitelné na volant. To už byly takový bonusy navíc. Důležitá byla odpověď prodejce na moje dotazy ohledně kapacity podporovaných médií. 16 GB pro SD kartu a 32 GB pro USB flashdisk. Jak přišli zrovna na 40 GB nechápu ale což mně to stačí.
Handsfee v autě nemám, yfouna mám akorát v držáku kvůli navigaci a hlasitý odposlech se dá nouzově použít. Takže BT byl milý bonus. Obdobně plánované dálkové ovládání na volant. Originální rádio Daewoo ho sice mělo mít ale to jsem s autem nekupoval, ihned mi tam v autosalonu dali mého Kenwooda a to jejich původní odpočetli z ceny. Takže jsem vlastně do teď neměl moc zkušeností (krom pár jízd služebníma Oktávkama) co to přináší za komfort. Moc jsem toho na netu o tomhle rádiu nenašel, všude ty samé údaje, někomu hrálo pěkně, někdo čekal asi zázraky od krabičky za 15 stovek. Jak řikam kvalitu příjmu rádií neřešim a zesilovač mně taky netrápí protože mam akorát originální reproduktory. Do teď jsem si myslel že to je hlavně v reprácích a zesilovač už toho tolik ovlivnit nemůže pokud Daewoo dodávalo (možná) levný šunty (který mi ale zase doteď stačily stejně jako dřív Sony 160W explody co jsem měl ve Feldě). Předem jsem počítal s modrým podsvětlením tlačítek, což moc neladí se zeleným v Nubiře. Jiné na výběr holt neni.

Kupujeme
Takže parametrově vybráno. Měl jsem k dispozici kupón na slevu tušim 100 kč, občas přišla ta samá nabídka ale s poštovným zdarma nebo s rádiem za 1499 kč. Na koupi jsem nespěchal. Vidina demontáže a montáže novýho rádia mně spíš děsila. Původního Kenwooda jsem totiž nedokázal ani s pomocí redukčního rámečku do auta dostat. Autosalon to řešil kladivem a rozbruskou. Jak přesně, to jsem zjistil až později. Rádio jsem objednal zrovna, když nebylo skladem (ale byla na něj v tu dobu sleva :-) ) s tim že bude k dodání za měsíc. Ok nevadí, zaplatíme předem a počkáme. Do týdne první mail že rádio není skladem, jestli chci čekat nebo změnit objednávku. Jasně, počkáme. Za asi 14 dní další mail od jiného prodejce jestli chci pořád čekat. Potvrzuju čekání a druhý den mam na poště balík. To je nějaký divný.... Jo, dorazilo mi ůplně jiný rádio. Celkem nechápavě jsem se dozvěděl že Conradovo centrála v německu pracuje samostatně a když pobočka v ČR nemá něco skladem, pošle bez jejího vědomí adekvátní (cenově adekvátní) náhradu. Tak jsem měl v ruce rádio, které se u nás neprodává, neexistuje na něj CZ návod (nejsem trotl ale když to nemá menu tak se návod hodí) a vůbec nejdou ani dohledat parametry, které mně zajímají. Musim ale Conrada pochválit že jednali vstřícně, nechtěné rádio jim stačilo poslat a dokonce mi na účet poslali náhradu za poštovné.
Za 14 dní naskladnili mnou objednané Renkforce a to vpořádku dorazilo.

Instalujeme
Jelikož se mi do montáže moc nchtělo, chtěl jsem to nechat na svém "dvornim" automechanikovi. Ani si nepamatuju proč to neklaplo asi jsme nějak neměli zrovna oba čas. Tak jsem jeden víkend objetoval montáži. Počítal jsem s možností výjezdu směr Prágl s rozkuchanou palubkou a rádiem visícím na drátech.

Vyndat Kenwooda nebylo tak hrozný jak jsem čekal. Stačilo sundat stříbrný kryt středu palubky, odpojit topení, vyšroubovat 2 větší šrouby vedle rádia a to vytáhnout i s "výtvorem" z autosalonu. Výtvor byl zbytek redukčního rámečku. Přesněji řečeno 2 proužky plechu ohnuté do L se 4 dírkama pro přišroubování. Víc z toho fakt nezbylo. Když si vzpomenu jak jsem se tenkrát mordoval a vymýšlel jak to tam nacpat. S rámečkem se to tam nevešlo, bez něj se to nedalo nijak uchytit... Slovy klasika "jak primitivní ale jak účinné". Stačilo teda ty 2 Lka našroubovat na nové autorádio, vzadu připojit standardní ISO konektor a anténu a můžeme frajeřit :-). Drobná nesrovnalost je v umístění otvorů pro šrouby na bocích starého a nového autorádia. Naivně bych očekával, že je nějaká norma kvůli montáži aby ty rádia měly otvory všechny stejně vysoko/daleko prostě aby to tam sedlo. Při použití plíšků od Kenwooda jsem nejdřív namontoval Renkforce tak že bylo asi 2 cm utopené v palubce a dalo se do ní kolem rádia koukat :-( No nic, přešroubujeme. Druhý pokus dopadl líp i když ne ideálně. Rádio není přesně zapuštěné v palubce ale trčí asi 1cm ven, asi tak na výšku plastového rámečku co je kolem něj na přední straně. Časem to pořešim a budu muset udělat upevńovací plíšky s roztečí děr tak, aby rádio sedlo přesně do palubky. Kdepak jenom já mam toho Merkura ? Zatim ale nema náladu zase to celý rozebírat. Při tom jsem ještě připojil konektor dodávaného mikrofonu pro BT handsfree. Kabel jsem protáhnul palubkou k levému sloupku. Odvážil jsem se i sundat plast ze sloupku a kabel pod ním natáhnout ke sluneční cloně na straně řidiče. Na clonu je mikrofon upevněný klipsnou a zatim to slušně drží. Plast na sloupku to přežil, drnčet nezačal a kabel neni vidět. Tolik k montáži co se týče mechaniky, během 2 hodin jsem to na parkovišti zvládnul takže žádnej stres.

Nemile mně překvapilo infračervené dálkové ovládání. Jak se zdá, funguje hezky ale na volant se to dát nedá. Má se upevnit dodávanou gumovou páskou na vnitřní stran věnce volantu. Ale neumim si představit auto kam se to vejde. Abych ovládal DO palcema a prsty, malo by být někde uprostřed (když jedu rovně samozřejmě). Jenže tam má většina volantů příčky ke středu. Až při snaze "nějak to někam dostat" jsem si pořádně všimnul fotky umítění DO na krabici. Klasický reklamní trik. Maji to skoro na prostředku (teda nahoře ! na 12h řečeno letecky !) tudíž je DO při jízdě rovně naležato a hlavně trčí do přístrojovky. Reklamní fotka to ale maskuje tím, že auto na ní zatáčí asi 90 stupňů doprava. Ještě mně napadlo neupevňovat DO dodávanou páskou a úchytkou ale nečim ho skřínout mezi pravé 2 příčky volantu. Vešlo by se tam a něco bych vytvořil. Boužel jsem ověřil že v mém autě DO na volnatu použít nejde. Prakticky nikde po jeho obvodu nedokáže IR signál trefit rádio. To bylo pro mně velké zklamání a DO tak mám pro posádku na zadních sedadlech aby si mohli ovládat rádio jako v limuzíně :-)

Zkoušíme, ladíme, prostě funujeme.
Díky zkoušení funkcí rádia se mi povedo vybít ihned první odpoledne baterku v autě. Ani nevim jak dlouho jsem to zkoušel, odhadem 2-3 hodiny a bylo hotovo.
Začnu vzhledem. Tlačítka maji, jak už bylo zmíněno modré podsvícení. Bohužel ale svítí celé rádio až moc a ztlumit to nijak nejde. Můžu říct že mně to v noci i kapku rozptyluje a otravuje. Hlavně kolečno na hlasitost září až moc. Display barvami naopak nehýří. Je celý černý akorát písmena a čísla jsou bílá. Má 1 široký řádek a pár menších symbolů. To mi vyhovuje. Oproti Kenwoodovi mají tlačítka nižší a tuší krok. Působí to tak nějak míň vyklavě a řekněmě víc profi. V ovládání mi vadí jediná věc. Konektor AUX. Chápu, že to je analog a nic moc chytrýho se od něj nedá očekávat. Rádio ale při mačkání tlačítka SRC (source) přepíná režimy BT Audio (hudba z BT zařízení/telefonu, víc pzději), AUX, Rádio, (a pokud jsou média) USB, SD a zase dokola. USB konektor a SD kartu rádio vynechává pokud neni připojená fleška nebo zastrčená karta. Naopak jakmile strčim do USBčka flešku, pustí z ní ihned hudbu. Obdobně i z SD karty. To potěší a je to logický. Bohužel AUX ani BT audio přeskakovat nejde. Pokaždý musim mačkat SRC 2x navíc pokud chci přepínat třeba jenom mezi SD kartou a rádiem. Já bych uvítal možnost tyhle 2 věci blokovat a nepoužívat. AUX nepoužívam vůbec a BT audio pro mně díky iPhonu postrádá význam, proč to se dozvíte dál. Nastavit hodiny asi ručně nejde. Mně najely do správného času až po prvnim naladění rádia s RDSkem.

Rádio
Rovnou řikam že to je slabota i na mně. Klasicky je k dispozici 3x6 pamětí pro FM frekvence (asi standardní rozsah u nás, tohle fakt nesleduju). Já používam 6 předvolených rádií a to mi vždycky stačilo. Má to RDS pro zobrazení názvu stanice, umí to pustit dopravní zpravodajství, pokud ho někde vysílaji (nepoužívam) a umí to díky AF hledat alternatiní frekvenci daného rádia. Bohužel ale přijímač (jo, nesnášim anglofilní slovo tuner) je asi nejhorší, co jsem v autě zažil. U nás na Berounsku jsem nikdy neměl problém chytit FM plus, Kiss Proton nebo u blbou celorepublikově silnou Evropu 2. S Renkforce se mi ale povedlo automaticky naladit akorát ty odpady jako CRo 1, CRo2 a CRo3 ! Zbytek jsem musel nastavit ručně aby rádio vůbec poznalo že třeba na 90.00 vůbec někdo vysílá ! Takovou bídu jsem fakt nečekal. Rádio často ztrácí stanice, prakticky nejde poslouchat jedno rádio po cesě z Berouna do Příbrami. S Kenwoodem dřív žádný problém. Funkce AF je k ničemu. Místo šumáku to rozladí na šumák s jinou frekvencí. Nepomáhá ani přepnutí na MONO což u Kenwooda, v případě nouze, vyčistilo zvuk při přijímání slabšího signálu (obdobně i moje ještě dřívější Sony). Tahle funkce je mimochoem řešená "velice intuitivně". Je potřeba přidržet tlačítko č. 7 na nějakou delší dobu. OK to by ještě šlo. Jenže na MONO se přepne akorát aktuálně vysílaná stanice a to ještě dokud nepřepnete jinam ! Jakmile přepnete jinam, je to zase stereo. Nebo stačí vypnout rádio a je to zas stereo i když jste ho vypínali přepnuté na mono :-( Co se týče rádia, řek bych tak 30% spokojenost. Hraje to a nějakou zvukovou kulisu to udělá. Možná kdybych jezdil jenom po Praze tak bych byl spokojenej úplně

Jak to hraje
Další celkem slabá stráka je zesilovač. Nečekal jsem zázraky s originálními reproduktory. Ale bohužel zvuk z Renkforce je tak nějak "plochý". I já s papírama na uši to poznam :-( Ekvalizér má asi 4 možnosti nastavení úpravy zvuku. Musim mít nastaveno na Rock aby měla hudba alespoň trošku basy a výšky a nebylo to jako někde za zdí. Co se týče hlasitosti, s tim problém nemam. Ta se zobrazuje asi v procentech protože jí mam v rozsahu cca 15-70 něčeho. Naplno jsem zesílené rádio ještě neměl
. Bohužel musim konstatovat že naopak muj původní Kenwood dost zásadně vylepšil poslech hudby ve Sparkovi. Předhcozí Hyundai dával jasně najevo v jaké kategorii auta to jsme a já bral "plechovkoidní" projev jako normální. To pominulo a hudba už se dá poslouchat hezky. Rozhodně to zní líp než teď u mně Renkforce a obojí na originálních reproduktorech Daewoo (pardon Daewroolet) :-( Kdybych neměl možnost srovnávat asi bych tolik nekritizoval, takhle bych řek spokojenost se zesilovačem tak 50%

Funkce přehrávání hudby z SD karet a USB disků mi naopak vyhovuje skoro podle očekávání a mých přání. Rádio mi čte všechny SD karty od 2 do 16 GB, vlastně většina jsou mikro SD v redukci. Dá se říct, že je čte bez problémů a načítá hudbu rychle. Akorát párkrát se mi stalo že v parnu (v autě nad 60 stupńů) se mi do ochlazení interiéru odmítalo cokoliv pustit krom rádia. Přičet bych to příliš vysoké teplotě, uvidíme ještě co v zimě. Rádiu nevadí hudba nacpaná v adresářích a podadresářích (jo složku nemam rád). Nejčastěji si nechávam přehrávat hudbu náhodně, nebaví mně moc poslouchat celý album najednou. ID tagy ukazujou číslo písničky na kartě a jméno písničky. Po přepnutí tlačítekm DISP se člověk prokliká i na jméno kapely a jméno alba. Navíc se při tom ukáže i jméno rádia, který jsem poslochal před puštěnim SD karty, jeho frekvence a hodiny. No bez těchhle údajů bych se obešel ale přeskočit to nejde. Taky se bohužel víc údajů najednou z ID tagů nezobrazí. Takže na display roluje dokola jméno písničky. Já bych bral nějak dokola písnička-kapela-abum. Ale to už je asi jenom moje rozmazlenost. S čím jsem počítal je špatné zobrazení názvů s naší diakritikou. Místo háčkovaných a čárkovaných znaků se zobrazí hvězdičky. Ale jak řikam s tim jsem počítal a nepovažuju to za chybu. Taky mi toršku vadí že se prakticky nedaji přeskakovat nebo urychlovat písničky. Mylsim tim rychlé přetáčení. U Kenwooda stačilo podržet šipku dopřeu a člověk už slyšel kdy se cajdák rozjede. Kenwood přetáčel hudbu odhadem tak 10x zrychleně. Renkfoce jako kdyby přetáčelo sotva 2x zrychleně akorát při tom ještě zdeformuje zvuk. Takže přetočit minutovej rozjezd nebo předmluvu zabere tak půl minuty, na což nemam nervy (a v autě ani čas) držet tlačítko. Díky omezení kapacity jsem měl představu že budu mít 2 16GB SD karty. Jednu na CZ hudbu a jednu na ten zbytek. A díky svému náhodnému přehrávání jsem zjistil až časem že tohle rádio má pro mně jedno celkem nemilé omezení. Tím je maximální počet písniček na médiu 1000 kousků. Možná se to někomu může zdát dost ale třeba jenom od Kabátů je to pár set písniček, obdobně Landa nebo Iné Kafé. Takže to byl asi muj největší škrt přez rozpočet. Alespoň že neni problém s MP3kama s vyšší bitrate (já si všechno grabuju na 192 kbps). Každopádně se tak vytrácí význam čtení médií s větčí kapacitou než 8 GB když jedna písnička má cca 3-6 MB. Vyřešil jsem to rozdělenim hudby na více kategorií. Dětské pro našeho pidimužíka mám na 4GB flešce, Oi! a punk na 2GB kartě, zbytek CZ na 8 GB kartě, celý cizí alba na další 8 GB kartě a výběr jednotlivých cizích písniček teprve čeká na přenos, taky to asi bude 8 GB karta. Bohužel i tak musim něco promazat, co se mi nelíbí aby se pusitla písnička s nevhodnym názvem z konce abecedy, kterou mam ale radši. S přehrávánim z SD karet a USB flešek spokojenost řekněme 75%

Nakonec jsem si nechal zhodnocení neplánovaného bonusu v podobě BT propojení ráia s telefonem. Majitelé jiných přístrojů na tom budou asi ještě líp. Já mam (v tomhle případě boužel) iPhone 3GS. Podle návodu stačí telefon spárovat s rádiem a pak už se může čile telefonovat a pouštět z něj hudbu. Spárování byla triviální záležitost. Stačilo to jednou a od té doby se můj yfoun a rádio poznaji ihned jakmile se přiblížim se zaplym BT k zaplému autorádiu. Má to i svá proti. Jednak to kapku otravuje a zdržuje. Když člověk třeba pootočí klíčkem v zapalování aby jenom větral a pustil si rádio, dojde ke spojení. Ale jakmile nastartuju, zase se spojujou protože se při startu rádio vypíná a znovu zapíná. Když neni v dosahu telefon s BT tak stejě rádio hledá a snaží se nějaký najít. To mně občas oravuje. Blbější je že při spojení rádia s telefonem dojde vždycky k přehrávání hudby z telefonu. Bohužel s iPhonem je to skoro nepoužitelný protože krom hlasitosti nejde nic ovládat. Prostě se pustí nějaká písnička z telefonu a ta hraje. Pak tam skočí další nějaká. Bohužel nejde přeskočit na další nebo zapnout náhodné přehrávání nebo opakované. Rádiem to prostě neovládáte. Když si na telefonu pustim přehrávač hudby tak to ale jde. Tim se ale vytrácí efektivita přenosu přes BT, to ho můžu ronou spojit kabelem do AUX vstupu. Neumim si ale představit šmrdání na telefonu kvůli hudbě při řízení auta. Kdyby to šlo ovládat z rádia, bylo by to ale dokonalý a asi bych ani nepotřeboval SD karty a flešdisky na hudbu. Doufam že androiďáci si to užívaj a funguje jim to. Bohužel se s yfounem ani na display při BT audiu nezobrazují údaje z ID tagů, zase škoda :-( No a nakonec se mi díky týhle funkci párkrát poštěstilo, že jsem vstoupil z auta a po odpojední BT od rádia mi začal yfoun vyřvávat hudbu z kapsy. Já ho na hudbu skoro nepoužívam takže je to vždycky boj najít přehrávač a vypnout to aby člověk nebyl na ulici za exota.
Samotné telefonování je ale návyková záležitost. Už se nemusim naklánět k oknu a řvát do telefonu v držáku. Prostě normálně mluvim a normálně slyšim volajícího v reproduktorech v autě. Určitě je to nejlepší věc na rádiu a nejvíc jí oceńuju. Sice moc nevolam, mně stačí 20-30 minut za měsíc, v autě opravdu jenom minimálně, když někdo zrovna volá mně tak přijmu hovor, ale určitě je to bezpečnější a komfortnější. Pár nevýhod tu je ale jsou to spíš drobnosti ohledně ovládání. Ráio neumí pracovat se seznamem v telefonu. Z toho plyne, že nevidim údaje kdo mi volá ale na rádiu se zobrazí jenom číslo volajícího. A při tom počtu kontaktů, co mam v telefonu, si pamatuju jenom svoje číslo a manželky. Takže vždycky, když přijímám hovor, je to napětí, kdo že je na druhém konci vlny. No a naopak nejde lehce volat na kontakty z mobilu. Do rádia jich jde několik uložit (myslim že 4-5) ale jenom jako čísla bez jména. Já používam jenom 2 pozice - manželku a rodiče, pro případ nouze. S BT handsfree jsem asi nejspokojenější ze všech funkcí mého nového rádia, od teď budu tuhle funkci vyžadovat u každého dalšího rádia nebo auta, pokud budu ještě nějaké kdy kupovat. Spokojenost s BT funkcemi řekněme 85%
Abych to shrnul celkově. Musim uznat že jem celkem přecenil vývoj a kvalitu neznačkových výrobců. Prostě jsem čekal že dnešní noname rádio se vyrovná 10 let starému značkovému a přinese mi technologický posun vpřed. Ten se nakonec konal a já jsme za to rád. Bohužel musim konstatovat, že lepší poslech hudby mi to nepřineslo ale lepší komfort ovládání a manipulaci s hudbou ano. Koupě nelituji (co taky chtít za 15 stovek ?), nicméně příště budu volit zase jinak a obezřetněji. Otázkou je, jesti vůbec nějkaý značkový výrobce přijde s rádiem které mi bude vyhovovt funkcema alespoń jako tohle Renkforce. Celkem bych mu dal 65%. Pár fotek naleznete v galerii.

 

Krtek

 

Náhledy fotografií ze složky Autorádio Renkforce

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Problém rádia

(honza72, 5. 6. 2013 18:50)

Problém s příjmem rádia = patrně nesprávně zapojeno napájení zesilovače aktivní antény v Nubiře. Většinou to tak je. Jako další problém se jeví - vadný spoj koaxu antény, buď v konektoru do rádia nebo po cestě. (Možná zlomený střední vodič od montáže - demontáže, atd.)

rada

(Rozťa, 22. 11. 2012 8:02)

Krtous dej tam 2DIN.......